מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש אונר"א הודף את הטענות: "יש קמפיין מתוכנן ומתואם לסגירתנו"

פיליפ לזריני, ראש אונר"א, טען כי "לא קיבל שום ראיות" לכך שמאות מחבלים מועסקים כעובדי הסוכנות. עוד הוסיף: "פירוק הסוכנות יהיה מהלך פזיז שיקריב דור שלם של ילדים וישתול זרעים של שנאה, טינה וסכסוך"

ראש אונר"א הודף את הטענות: "יש קמפיין מתוכנן ומתואם לסגירתנו"
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונר"א צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הנציב הכללי של אונר"א, פיליפ לזריני, נשא נאום הלילה בפני עצרת האו"ם בו הזהיר את שגרירי המדינות מפני "קמפיין מכוון ומתואם" לסגירת הסוכנות - על רקע השתתפותה בטבח השבעה באוקטובר, כך לפי דיווח "ווינט". 

הנציב השיב לטענות לפיהן מאות עובדי הסוכנות הם מחבלים, ואמר: "לא קיבלתי שום ראיות לטענות של ישראל, ולא בפעם הראשונה". עוד סיפר כי כל שנה מועברת לישראל רשימת העובדים של הסוכנות ו"מעולם לא הועברה אליי ולו הדאגה הקלה ביותר בנוגע לצוות שלנו". 

לזריני הוסיף: "פירוק הסוכנות יהיה מהלך פזיז שיקריב דור שלם של ילדים וישתול זרעים של שנאה, טינה וסכסוך. זה נאיבי לחשוב שמהלך כזה יכול לקרות מבלי לאיים על השלום והביטחון הבינלאומי".

אתמול נחשפו שתי הקלטות המפלילות שני מחבלים בארגוני טרור שלקחו חלק במתקפת השבעה באוקטובר ושימשו במקביל כמורים בבתי ספר של אונר״א.

בהקלטה הראשונה, מחבל שעובד כמורה לערבית בבית ספר של אונר"א ב׳דיר אל-בלח׳ מתאר את כניסתו לשטח ישראל ומציין שיש בידיו חטופות ישראליות. בהקלטה השנייה מתאר מחבל נוסף שעובד כמורה בבית ספר יסודי של אונר"א בחאן יונס כי הוא נמצא בתוך שטח ישראל.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום