מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 18°c
חיפה 22°c
ירושלים 15°c
בית שמש 19°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
י"ט תשרי התשפ"ה | 21.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 18°c
חיפה 22°c
ירושלים 15°c
בית שמש 19°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הקשר המפתיע בין הייטק וחתונות ילדים במגזר החרדי

מה עושה את ההייטק לאפיק השקעה מעולה עבור משפחות חרדיות שמבקשות לייצר הון עבור חתונות הילדים? • מה ההבדל בין השקעה בקופת גמל להשקעה בסטארט־אפ, ומדוע יש אנשים שמשקיעים בשעוני ועטי יוקרה? • רוב המשקיעים עושים זאת בדרך הישנה והמוכרת. רק מעטים זיהו את האפיקים שמניבים תשואה גבוהה במיוחד

הקשר המפתיע בין הייטק וחתונות ילדים במגזר החרדי
אילוסטרציה צילום: freepik

בפני כל מי שמעוניין לחסוך ולהשקיע עומדים ערוצי השקעה כחול אשר על שפת הים. מגוון מוצרי ההשקעה עצום ואינסופי. החל ממשקיעים בשעוני ועטי יוקרה וכלה בהשקעות על חוזים וסחורות. המגוון באמת מרשים וכל אחד יכול למצוא לעצמו את אפיק ההשקעה הקרוב ללבו.

עם זאת, רוב הציבור חוסך משקיע במספר ערוצים פופולאריים דוגמת תכניות חיסכון בנקאיות; קופות גמל; קרנות השתלמות ונאמנות; תיקים מנוהלים ו... נדל"ן. כלומר, דירות להשקעה. בשוליים כבר מתפתחים ערוצי השקעה ישירים דוגמת P2P כלומר אנשים פרטיים שמלווים לאנשים אחרים באמצעות פלטפורמות של הלוואות חברתיות. אבל, ככלל, רוב המשפחות שחוסכות לחתונות הילדים, עושות את זה בדרך הישנה והמוכרת.

מעטים בלבד מכירים ערוצי השקעה בהם ישנו סיכוי לתשואה הרבה יותר גבוהה. אך בעוד שרבים יודעים לספר על אקזיטים דרמטיים כמו זה של מובילאיי ווייז, ורבים מדברים על סטארט־אפים ותרומתם לגאווה היהודית, מעטים בלבד משקיעים ישירות בחברות הזנק על־אף שהתשואות בהשקעות הללו יכולות לנסוק לעשרות ומאות אחוזים.

רוצים להגדיל את ההון שלכם כדי לממן את חתונות הילדים? לחצו כאן >>>

בניסיון להבין את הפוטנציאל שיש בהשקעות הייטק עבור משפחות חרדיות שמבקשות להשקיע כדי לייצר לעצמן הון עבור חתונות הילדים, ביקשנו מעו"ד יניב דריהם, מנכ"ל בסדנו, להסביר מה מסתתר בהשקעות בהייטק בכלל ובחברות הזנק ישראליות בפרט.

קבוצת ההשקעות בסדנו הוקמה לפני כתריסר שנים והיא קבוצת ההשקעות המובילה ביותר בציבור החרדי. למעשה אפשר להגדיר אותה כמי שהנגישה את ההשקעות בהייטק למשפחה החרדית. דריהם שמשמש גם כיועץ המשפטי של הקבוצה, מסביר: "כולם יודעים שהתשואה בישראל על השקעה בדירה להשכרה היא תשואה נמוכה יחסית שנשחקת עוד יותר ככל שהוצאות המימון והתחזוקה על הדירה עולות. מה גם שזו השקעה שדורשת מעורבות מתמדת, או תשלום לחברת ניהול נכסים...

"לעומת זאת, השקעה בסטארט־אפ, בחברת הזנק, לא דורשת מעורבות רבה, ככל שפועלים דרך קבוצת השקעות מנוסה שמלווה את ההשקעה עבורך ונמצא בקשר רציף עם החברה, ופוטנציאל התשואה עשוי להגיע למכפלות של קרן ההשקעה. כולם מדברים על אקזיטים במיליארדי דולרים, אבל מידי שנה ישנם כל־כך הרבה אקזיטים של חברות קטנות ובינוניות מוצלחות במיליונים ועשרות מיליונים, שבקושי זוכים לכותרות בעיתונות הכלכלית, כי מדובר רק במיליונים ולא מיליארדים. עבור המשקיעים באותם סטארט־אפים, זו תשואה משמעותית שיכולה לשנות להם את החיים. לא מן הנמנע שמשפחה חרדית קלאסית תוכל לחתן ביד רחבה בלי ליטול גמ"חים, אחרי אקזיט ממוצע שכזה".

כאמור, לצד השקעות קלאסיות בקופות גמל ותכניות חיסכון, יש גם השקעות חכמות ומתקדמות יותר שיכולות להניב תשואות גבוהות הרבה יותר.

מחפשים אפיק השקעה בעל פוטנציאל תשואה גבוה? השאירו פרטים עכשיו>>>

בחדרי חרדים

 צבע אדום