מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ארה"ב מבהירה: "הפסקת אש - רק במסגרת עסקת חטופים" | גנץ לוחץ לפעול

בממשל האמריקני מבהירים כי הפסקת אש תיחתם רק במסגרת עסקת חטופים. המסר של השר גנץ בביקורו בארצות הברית הוא להפעיל לחץ על מצרים וקטאר כדי שיגרמו לחמאס להתגמש בעמדותיו בכל הנוגע לפרטי ההסכם

ארה"ב מבהירה: "הפסקת אש - רק במסגרת עסקת חטופים" | גנץ לוחץ לפעול
הבית הלבן צילום: Pixabay

גורמים בממשל האמריקני אמרו לכאן חדשות כי "הפסקת אש שלא במסגרת עסקה משמעותה ניצחון לטרור" כך דווח היום בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב.

עמדת הממשל האמריקני ניצבת ברקע המשבר ההומניטרי החריף שלטענתם פוקד את רצועת עזה. "רעב ברחובות, אוכלים מזון של חיות", כפי שאמרה סגנית הנשיא קמלה האריס. ואכן ישנם גורמים ופוליטיקאים שלוחצים להפסקת אש גם ללא עסקת חטופים.

עמיחי שטיין מדווח כי בתוך כך, המסר של השר גנץ לבכירים האמריקנים במהלך הפגישות הלילה בארה"ב: "אתם צריכים לעלות מדרגה בלחץ שלכם על המתווכות, מצרים וקטאר, שיגרמו לחמאס להתגמש. יש לכם את היכולות ללחוץ, ולהם יש את הכלים", אמר גנץ.

נציגי המדינות המתווכות הציעו לחמאס לשחרר כמה חטופים ישראלים בודדים תמורת כמה ימי הפסקת אש, כדי להראות רצינות וכוונה לשחרור חטופים, כך פורסם בכאן 11.

חמאס השיב בשלילה להצעה, אך המתווכות עדיין מנסות לשכנע את חמאס לעשות כן, אף שלא מדובר בשינוי המסגרת שאושרה בפסגת פריז, אלא מהלך מקדים ל"הסכם פריז 2" העתידי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום