מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 16°c
בית שמש 20°c
בני ברק 31°c
אשדוד 23°c
י"ט תשרי התשפ"ה | 21.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 16°c
בית שמש 20°c
בני ברק 31°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אושרה הוראת שעה שתפטור את בעיית הכלבים העזתים

יותר מאלף כלבים משוטטים חדרו מרצועת עזה לישראל, הם טורפים חיות בר ומשק, כלבים רבים טרפו עגלים ברפתות ותוקפים גם לוחמים

אושרה הוראת שעה שתפטור את בעיית הכלבים העזתים
להקת כלבים בעוטף עזה צילום: מתוך שידורי כאן 11

היום (שני) אושרה בקריאה ראשונה הוראת שעה המסדירה את הפיקוח על כלבים משוטטים באזורים הסמוכים לגבול עם לבנון ולגדר המערכת עם רצועת עזה.

על פי ההצעה, הרופא הווטרינר העירוני בתחומן של רשויות מקומיות הסמוכות לגדר המערכת עם רצועת עזה, יוסמך להורות על המתת כלבים שאינם מסומנים, וזאת אף אם טרם חלפו 10 ימים מיום הבאתם לכלבייה העירונית. המתה כאמור תתאפשר רק במקרים בהם נמצא כי הכלבים אינם בני שיקום ואימוץ בשל מצבם הבריאותי או ההתנהגותי וכי אין גורם אחר לפי החוק שניתן למסור לו אותם. 

עוד מוצע להסמיך את שר החקלאות ופיתוח הכפר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת ולאחר התייעצות עם מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, לקבוע כי סמכות דומה תינתן בעניינים של כלבים משוטטים לא מסומנים בתחומי רשויות מקומיות בטווח של עד 10 קילומטרים מגבול לבנון. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בעיית הכלבים העזובים והמשוטטים היא בעיה שרבות ממדינות העולם, ובהן ישראל, מתמודדות עמה בשגרה. בישראל, בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", התפתחה בעיה ייחודית, שגדלה והחמירה במהירות באזור עוטף עזה.

עקב המלחמה והרס גדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, חדרו מרצועת עזה לישראל, על פי הערכות, אלפי כלבים משוטטים. כלבים אלה מתלהקים והופכים פראיים בחפשם אחר מקורות מזון. הם תוקפים בעלי חיים ובני אדם ומסכנים את ביטחון הציבור ובריאותו ואת בריאות בעלי החיים, ועלולים

לאחרונה דווח כי התקבלו עשרות תלונות מלוחמים וגורמים בצה"ל, שנמצאים בגבול הרצועה, על להקות כלבים מעזה שתוקפות אותם.

על פי הדיווח, מאות כלבים מתקרבים ללוחמים שנמצאים בשטחי הכינוס באיזור צפון הרצועה. הם נוהמים, חושפים שיניים ומנסים לנשוך את החיילים, עד עתה הלוחמים הדפו אותם ולא נפגעו.

על פי הערכות רשות הטבע והגנים, יותר מאלף כלבים משוטטים חדרו מרצועת עזה לישראל, הם טורפים חיות בר ובעיקר חיות משק, כלבים רבים טרפו עגלים ברפתות קיבוצי עוטף עזה וכאמור עכשיו תוקפים גם לוחמים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום