מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 34°c
אשדוד 25°c
י"ט תשרי התשפ"ה | 21.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 34°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אלפי יחידות דיור חדשות ייבנו במרכז הארץ

הוועדה המחוזית מרכז אישרה להפקדה תוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית פתח תקווה מחליפת תמ"א 38 למיגון וחיזוק מבנים בפני רעידת אדמה בעיר | התוכנית תאפשר לקדם מכוחה תוספת של כ-11,000 יחידות דיור חדשות ברחבי העיר

אלפי יחידות דיור חדשות ייבנו במרכז הארץ
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, החליטה לאשר להפקדה תוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית פתח תקוה, להתחדשות למיגון וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה בעיר פתח תקוה.

התוכנית משתרעת על חלק ניכר ממרחב העיר פתח תקווה וחלה על מבנים הטעונים חיזוק מפני רעידות אדמה, והיא מתווה תהליך מבוקר ומאפשרת התחדשות הדרגתית של המרקם הבנוי בעיר במנגנון של חיזוק ותוספות בניה או במנגנון של הריסה ובנייה מחדש. התוכנית מקודמת מכוח סעיף 23 לתמ"א 38, וקובעת את התנאים להתחדשות בניינית בעיר.

בעיר מצויים כיום כ-2,500 מבנים הזקוקים לחיזוק בהם כ-35 אלף יחידות דיור. בהתאם, הפוטנציאל המלא של יחידות דיור שניתן לממש מתוכנית זו, במידה וכל המבנים יתחדשו, מקיף עשרות אלפי יחידות דיור. יעד התוכנית הינו תוספת של כ-11,000 יחידות דיור חדשות, בכפוף לקיבולת שטחי הציבור הנדרשת.

כמו כן, התוכנית קובעת מנגנונים לתוספת חזית פעילה הכוללת מסחר או שטחי ציבור ברחובות ראשיים בעיר וכן צירי מעבר חדשים להולכי רגל באמצעות מנגנוני זיקת הנאה לציבור.

הוחרגו אזורים בעיר שלא יתחדשו מכוחה של התוכנית ובהם אזורים בהם מאושרת או מקודמת תוכנית מתחמית להתחדשות, שטחי תעסוקה, שטחי ציבור, אזורים מסוימים בתחום תוכנית המתאר הארצית למרחב תחנות המטרו (תמ"א 70) ועוד

בחדרי חרדים

 צבע אדום