מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גורמים בישראל מבהירים: לא נוסעים לקהיר עד שאין תשובות מחמאס

משלחות מקטאר ומארה"ב הגיעו למצרים, בנוסף לבכירים מחמאס שכבר נמצאים במקום, בכדי לקדם את התנהלות המו"מ על הסכם הפסקת אש ושחרור חטופים | בישראל הבהירו כי לא תצא משלחת ללא תשובות ברורות מחמאס

גורמים בישראל מבהירים: לא נוסעים לקהיר עד שאין תשובות מחמאס
שחרור החטופים צילום: צלמי פלאש 90

משלחות מקטאר ומארה"ב הגיעו לקהיר ל"סבב  נוסף של משא ומתן" על הסכם להפסקת אש זמנית ושחרור חטופים, כך מדווח העיתון "אל-קארה" במצרים.

גורמים בישראל הבהירו כי לעת עתה "אין חדש" במשא ומתן, הגורמים הוסיפו כי "לא נוסעים לקהיר עד שאין תשובות מחמאס" מבלי לקבל מהחמאס רשימה של חטופים חיים.

בכיר אמריקאי אמר בשבת כי המסגרת להפסקת אש של שישה שבועות אושרה על ידי ישראל, וכעת היא תלויה בהסכמת חמאס לשחרר חטופים. את המשלחת של חמאס מוביל סגן ראש חמאס בעזה, חליל אל-חיה.

בכיר פלסטיני שמעורה בשיחות אמר לרויטרס כי הם עדיין לא קרובים להשלמת עסקה. גורם בכיר בחמאס אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי אם ישראל תעמוד בדרישות חמאס הכוללות נסיגה צבאית מלאה מעזה והכנסת סיוע הומניטרי מוגבר, הדבר "יסלול את הדרך להסכם בתוך 24-48 השעות הקרובות".

בינתיים בעזה מפרסמים כי לפחות 30,410 פלסטינים נהרגו ו-71,700 נפצעו בתקיפות ישראליות מאז 7 באוקטובר, כך מסר משרד הבריאות המנוהל על ידי חמאס בהצהרה. לטענת חמאס אלפי גופות נמצאות תחת הריסות ברחבי עזה. בחמאס טוענים שלפחות 90 פלסטינים נהרגו על ידי ישראל ביממה האחרונה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום