מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 24°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
י"ט תשרי התשפ"ה | 21.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 24°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בצפון הרצועה: עשרות נהרגו כשהמון פלסטיני התנפל על משאיות סיוע

העזתים מדווחים על עשרות הרוגים ומאות פצועים בצפון הרצועה בשעה שהמון פלסטיני התנפל על משאיות שהובילו סיוע הומניטרי. בחמאס מאשימים את צה"ל בירי, בישראל טוענים כי ההמון נדרס על ידי משאיות שניסו להימלט מהאזור

בצפון הרצועה: עשרות נהרגו כשהמון פלסטיני התנפל על משאיות סיוע
פלסטינים בעזה צילום: פלאש 90

בעזה מדווחים כי עשרות פלסטינים נהרגו כשצה"ל, שאיבטח שיירת משאיות שנכנסה לצפון הרצועה, פתח באש לעבר אזרחים שהתנפלו על המשאיות שהובילו סיוע הומניטרי. חמאס טוען כי מניין הקורבנות עומד על כמאה, לצד מאות פצועים. בצה"ל הודיעו כי הם מתחקרים את האירוע.

 

על פי הדיווח ברשת CNN, נהגי המשאיות ניסו להימלט מהאזור, דרסו וגרמו למוות ופציעות.

ד"ר אמג'ד אליווה מחדר המיון של בית החולים אל שיפא אמר ל-CNN כי 40 מההרוגים הגיעו לבית החולים. ד"ר חוסאם אבו סאפיה מבית החולים כמאל עדוואן אמר ל-CNN כי עוד 10 הרוגים הגיעו לבית החולים, בית החולים אל-עוודה בג'באליה אישר את הגעתם של 3 הרוגים נוספים.

ערוץ אל ערביה הסעודי דיווח כי "ההפצצה הישראלית בכיכר נבולסי בצפון רצועת עזה הביאה למותם של יותר מ-100 אזרחים ולפציעתם של כ-1,000 נוספים".

לטענת חמאס, כוחות ישראלים פתחו באש ישירות על אזרחים בזמן שהם המתינו לסיוע. מספר רב של פצועים הועברו לביה"ח אל-שיפא, ולמרכזים רפואיים נוספים.

דובר צה"ל מסר: "במהלך הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לפנות בוקר לצפון רצועת עזה, התפתחה התקהלות אלימה של תושבים עזתים סביב המשאיות, שבזזו את הציוד שהגיע. במהלך ההתקהלות נפגעו עשרות עזתים כתוצאה מדוחק ודריסה. חלק מההמון התקרב לכוח צה״ל שתפקידו היה לאפשר את העברת המשאיות כחלק ממבצע הומניטרי להעברת הסיוע. ההמון התקרב באופן שסיכן את כוחותינו, שהגיבו בירי. האירוע בתחקיר".

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום