מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 24°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 24°c
י"ט תשרי התשפ"ה | 21.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 24°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

איזה תקלות גז הכי נפוצות בבית?

הגז הוא אחד המשאבים הכי מרכזיים בבתים. הוא יעיל לחימום הבית, חימום מים למקלחת וגם כגז בישול. מערכת הגז מאוד אמינה, אך כמו כל מערכת, גם בה ישנן תקלות. במאמר הבא נסביר אילו תקלות גז הכי נפוצות בבתים

איזה תקלות גז הכי נפוצות בבית?
אילוסטרציה צילום: freepik

תקלה מספר 1 – ריח של גז בבית

ריח של גז בבית מעיד על דליפה של גז. הדליפה יכולה להתרחש כי צינור הגז ישן ויש בו סדקים וגם כאשר לא מכבים את כירת הגז בטעות.

את ריח גז הבישול קשה לפספס, מדובר בריח חזק ולא נעים ומלבד הנושא של הריח, יש פה סיכון גדול של התלקחות אש, שריפה בבית ופגיעה חלילה באנשים שנמצאים בו.

לכן, אם אתם מריחים ריח של גז בבית, מומלץ לפעול כך:

1.     גשו לברז הגז וסיגרו אותו, כך תוודאו שבינתיים הדליפה תיעצר.

2.     פתחו את חלונות הבית כדי שהגז יתנדף.

3.     הזמינו טכנאי גז מקצועי בפריסה ארצית, שיגיע אליכם למציאת הדליפה ותיקון שלה.

תקלה מספר 2 – לא נדלקת אש מכירת הגז

תקלה נפוצה נוספת מתרחשת בכירת הגז. אתם מדליקים אותה, אך לא מקבלים להבה או שהלהבה קטנה מהרגיל.

לתקלה זו יכולות להיות שתי סיבות:

1.     בלון הגז שלכם נגמר ואתם צריכים להתקשר אל שירותי גז כדי לחדש אותו. באופן כללי, אם יש לכם שני בלונים, כשאחד מהם נגמר, כדאי כבר להזמין את השני וכך להימנע מהתקלה הזו. אם יש לכם גז בבלונים באופן ודאי, אז כנראה התקלה היא אחרת.  

2.     אזור יציאת הגז חסום באבנית ולכן הלהבה לא יוצאת החוצה או יוצאת בחלקה. כדי לפתור את המצב הזה, עליכם להזמין טכנאי גז שיפתח באופן מקצועי את עיגולי הכירה. חשוב לציין, יש אנשים שמנסים לפתור את התקלה הזו בעזרת קיסם. חשוב מאוד לבצע זאת רק על ידי טכנאי מוסמך, כי מדובר בפעולה מסכנת חיים.

תקלה מספר 3 – המים למקלחת לא מתחממים

מים שלא מתחממים במקלחת שפועלת על מערכת גז היא תקלה שמתרחשת לפעמים בבתים. בניגוד למערכת גז הבישול, במערכת חימום מים יש מעין מחשב שיכול לזהות את התקלה.  על צג המחשב יופיע מספר תקלה וכך הטכנאי יכול לדעת היכן הבעיה. תקלה שבה המים לא מתחממים יכולה לנבוע ממספר סיבות:

1.     נגמר הגז בבלונים – על הצג יופיע מספר תקלה שמראה כי צריך למלא גז. זה מתרחש גם כאשר ישנה נזילה.

2.     אבנית – אבנית היא מקור מרבית התקלות בחימום מים בעזרת גז ויש לנקות אותה אחת לכמה שנים. אם רכשתם מערכת גז איכותית מאוד, תזדקקו לניקוי כזה אחת לחמש – שש שנים. אם רכשתם מערכת פחות איכותית, חשוב לבצע זאת אחת לשנתיים.  

תקלה מספר 4 – הצטברות אבנית על מחליף החום

במערכת חימום מים בגז, מחליף החום הוא זה שאחראי להפוך את המים הקרים לחמים. בתהליך החימום והקירור, המים עוברים תהליך של עיבוי ויחד איתו נוצרת אבנית שמצטברת על מחליף החום ולא מאפשרת לו לבצע את עבודתו בצורה טובה, לפעמים עד מצב שהוא מפסיק לחמם את המים. במקרה כזה, יהיה עליכם להזמין טכנאי גז מחברה מוסמכת כמו שלמה טכנאי גז מחברת אלוף הגז , על מנת שיגיע ויבדוק את מצב האבנית וגם ינקה אותה. רק לאחר ניקוי האבנית, מחליף החום יוכל להמשיך לעבוד. את פעולת ניקוי האבנית מומלץ לבצע אחת לשנה באופן קבוע. ניקוי קבוע יסייע לכם לשמור על המערכת ולהימנע מתקלה זו

 

 צבע אדום