מרדכי הלפרין: בום! השופט החליט לשחרר את אלי פלדשטיין והנגד למעצר בית, בתום 37 ימים מהמעצר. אלי פרץ בבכי.
במחיר מוזל: הכירו את החשמלית החדשה מרומניה
דאצ'יה מציגה דור חדש לחשמלית שלה ואולי הפעם ניתן לקוות שהספרינג החדשה תיובא לישראל באופן מסודר
לדאצ'יה הרומנית שמכוניותיה משווקות בישראל זמן רב יש מכונית חשמלית וכמו כל הדגמים של דאצ'יה, המטרה של היצרנית היתה להציע את מה שאחרים מציעים, אבל בגרסה זולה יותר.
למכונית החשמלית של דאצ'יה קוראים "ספרינג" אבל למרבה ההפתעה היא לא שווקה בישראל על ידי יבואנית דאצ'יה קבוצת פריסבי, אלא על ידי יבואנים מקבילים בעיקר.
כעת דאצ'יה מציגה דור חדש לחשמלית שלה ואולי הפעם ניתן לקוות שהספרינג החדשה תיובא לישראל באופן מסודר.
מבחינת מערכת ההנעה של הספרינג, כמו כל הדגמים של דאצ'יה היא לא הכי חזקה או הכי משוכללת, היא באה לתת עבודה. המערכת עצמה לא השתנתה באופן משמעותי מן הדור הקודם של הספרינג ומבוססת על מנוע חשמלי שמפיק 45 כוחות סוס בגרסה הבסיסית או 65 כוחות סוס בגרסה הבכירה.
למי שהתרגל לטסלה עם 300 כוחות סוס זה עלול להיראות מוזר, אבל הספרינג לא באה לעשות מרוץ ברמזור: היא מזנקת ל-100 קמ"ש תוך 9.1 שניות או 13.8 שניות, תלוי בגרסת המנוע והמהירות המרבית שלה מוגבלת ל-125 קמ"ש כיאה לרכב שמיועד לבלות בעיקר בעיר. גם טווח הנסיעה עירוני לחלוטין: 220 קילומטרים בין טעינות, הגיוני בהתחשב בקיבולת הסוללה: 26.8 קילוואט שעה.
מה שכן השתנה בספרינג הוא העיצוב, גם בפנים וגם בחוץ. בדאצ'יה הבינו שכדי להתחרות בסינים צריך להציג רכב יותר מתוחכם והתוצאה מדברת בעד עצמה עם שדרוג של המסכים והוספה של שקעי טעינה. מערכות הבטיחות שהן חשובות בפני עצמן שודרגו גם, עם הוספה של בלימה אוטונומית ומגביל מהירות חכם.