מבזקים +
תל אביב 20°c
באר שבע 17°c
חיפה 21°c
ירושלים 15°c
בית שמש 16°c
בני ברק 26°c
אשדוד 20°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 20°c
באר שבע 17°c
חיפה 21°c
ירושלים 15°c
בית שמש 16°c
בני ברק 26°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אלו תפילות מומלצות תוכלו להתפלל במהלך היום?

אלו תפילות מומלצות לימים קשים? מהן תפילות מומלצות כאשר מחפשים ישועה בנושא מסוים? האם יש תפילות מומלצות להודיה לה'? ובכלל – האם יש דבר כזה, תפילות מומלצות?

אלו תפילות מומלצות תוכלו להתפלל במהלך היום?
אילוסטרציה צילום: freepik

תפילה היא נושא מרכזי וחשוב ביהדות. היא מיוחדת כיוון שהיא מהווה גם זכות וגם חובה. כל אדם מישראל מחויב בשלוש תפילות ביום, ובתפילות נוספות בהתאם לזמנים מסוימים במהלך השנה, אך מעבר לחובה שבכך, אי אפשר לדמיין זכות גדולה יותר לכל אחד ואחד, מאשר האפשרות לדבר עם הקב"ה, בפשטות, קשר ישיר אל מלך העולם – כדי לשבח אותו, לבקש ממנו בקשות בכל נושא שהוא, ולהודות לו על כל החסדים שהוא שולח לנו.

תפילה בבסיסה היא אישית. כל אחד יכול, בכל רגע נתון, לפנות לקב"ה במילותיו שלו, ולהתפלל אליו. אך לאורך הדורות קבעו חכמים תפילות בנוסחים מסוימים ובזמנים קבועים, כדי שלא נשכח להתפלל על הדברים החשובים ביותר, אלה שאולי לא היינו מתפנים לחשוב עליהם במרוץ החיים.

כדי להתפלל את התפילות היומיומיות, מומלץ לדעת מהם זמני היום . כך אפשר לדעת ממתי עד מתי אפשר להתפלל תפילת שחרית , וכך גם תפילת מנחה וערבית. לכל אחת מהתפילות הללו יש זמן קבוע במשך היום. תפילת שחרית נאמרת בשעות הבוקר ועד חצות היום (זמני היום נקבעים בשעות זמניות בהתאם לאורך שעות האור והחושך), תפילת מנחה – בשעות הצהריים ועד שקיעת החמה, ותפילת ערבית – בערב, כמובן.

אם אתם מחפשים תפילות מומלצות נוספות שאפשר לומר בכל יום, תוכלו להתמקד למשל בברכת אשר יצר. אמנם זו ברכה אחת ולא תפילה ארוכה, אך היא מכילה בתוכה כל מה שתפילה צריכה להכיל: שבח, בקשה והודיה לבורא עולם. את ברכת אשר יצר מברכים בבוקר, כחלק מברכות השחר, וגם במהלך היום, לאחר שמתפנים בשירותים, וכמובן לאחר נטילת ידיים, כדי שהתפילה תהיה בקדושה ובטהרה.

תפילות מומלצות נוספות שכדאי לאומרן בכל יום הן תפילת "מודה אני", וקריאת שמע שעל המיטה. "מודה אני" היא תפילה קצרצרה שנאמרת מיד כשמתעוררים בבוקר, אפילו לפני נטילת הידיים. היא מסייעת לנו להתחיל את היום מתוך הודיה ושמחה לה', שהחזיר לנו את הנשמה לאחר שנת הלילה. קריאת שמע שעל המיטה נאמרת ממש לפני שהולכים לישון. זוהי תפילה שמאפשרת לנו "לסגור את היום" בצורה נעימה ורגועה, עם פרידה מהקשיים והעול של היום, והודיה לה' על כל הטוב שנתן לנו במהלך היום, וימשיך לתת לנו גם ביום הבא.

את התפילות היומיות אומרים בכל יום, אך בימים מיוחדים הן נאמרות בנוסח אחר, המיוחד לאותו יום. כך, למשל, בשבת ישנן תוספות שונות לתפילת שחרית ומנחה, וגם תפילת ערבית נאמרת בנוסח שונה. תפילת שמונה עשרה, שהיא החלק העיקרי בכל אחת מהתפילות הללו, נאמרת בנוסח שונה בתפילות השבת.

 צבע אדום