מבזקים +
תל אביב 21°c
באר שבע 16°c
חיפה 21°c
ירושלים 14°c
בית שמש 17°c
בני ברק 25°c
אשדוד 21°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 21°c
באר שבע 16°c
חיפה 21°c
ירושלים 14°c
בית שמש 17°c
בני ברק 25°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התפטרות ממשלת הרשות הפלסטינית וההשלכות

רשת אלמיאדין דיווחה “מפי גורם רשמי שהוגדר יודע דבר” כי הממשלה המתפטרת תמשיך לכהן כממשלת מעבר. על פי אותו גורם, ההתפטרות הינה צעד מנע בהתמודדות עם הלחצים שמפעילות מדינות האזור והעולם ובמיוחד ארה”ב על הרשות

התפטרות ממשלת הרשות הפלסטינית וההשלכות
אבו מאזן ובכירי הרשות צילום: Flash90

בישיבת הממשלה השבועית, הודיע מחמד אשתיה, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, כי הוא הודיע לאבו מאזן, יו”ר הרשות, על התפטרותו מראשות הממשלה ב-20 בפברואר 2024 וכי היום הוא יגיש את ההתפטרות בכתב. לדבריו, החלטה זו התקבלה לאור ההתפתחויות הפוליטיות, הביטחוניות והכלכליות האחרונות הקשורות למלחמה ברצועה והמצב ביהודה ושומרון.

רשת אלמיאדין דיווחה “מפי גורם רשמי שהוגדר יודע דבר” כי הממשלה המתפטרת תמשיך לכהן כממשלת מעבר. על פי אותו גורם, ההתפטרות הינה צעד מנע בהתמודדות עם הלחצים שמפעילות מדינות האזור והעולם ובמיוחד ארה”ב על הרשות. הצעד גם נועד להביא להפסקת המלחמה ולספק ערבויות בינלאומיות לנסיגת כוחות צה”ל ולהסרת המצור הכלכלי מעל הרשות. הגורם הוסיף, כי לאחר שיושגו מטרות אלו, תוקם ממשלת הסכמה לאומית שתורכב מנציגי כל הארגונים הפלסטיניים, ובכללם חמאס.

נביל אבו רדינה, דובר לשכת אבו מאזן, אמר כי הם לא ישתפו פעולה עם האמריקאים לפני עצירת הלחימה ברצועת עזה וכי אבו מאזן הדגיש את אחדות הסוגייה הפלסטינית. לדבריו, על ממשל ארה”ב להבין שהוא פוגע בביטחון הלאומי הערבי וכי יש קווים אדומים פלסטינים וערביים. הוא הדגיש שהעדיפות שלהם היא ירושלים, הפסקת התוקפנות נגד הרצועה ואחדות העם הפלסטיני וזה הבסיס אליו הם חותרים.

חסין חמאיל, דובר פתח, אמר כי ממשלה החדשה לא הוקמה והעומד בראשה טרם מונה. לדבריו, חמאס לא צריכה להוות מכשול לשיקום רצועת עזה וכי מנהיגי חמאס מפרסמים הצהרות סותרות במטרה לחבל בתהליך. הוא הדגיש כי הצהרות מנהיגי חמאס אינן משרתות את תושבי רצועת עזה. הוא גם ציין שהקמת הממשלה החדשה אינה תגובה לדרישות אמריקניות.

גורמים בחמאס הביעו פקפוק בנוגע לצעד זה ולתועלת שיביא:

מקור בחמאס אמר כי לחמאס לא אכפת מהשינוי שעורך אבו מאזן בממשלה שכן, מחמד אשתיה, ראש ממשלת הרשות, יעזוב את ראשות הממשלה ואבו מאזן ימנה מישהו מושחת ממנו. הוא הדגיש שחמאס רוצה להקים ממשלה פלסטינית נקיית כפיים ולאומית תוך הסכמה בין הארגונים. עוד ציין שלממשלה הבאה חייבות להיות משימות ספציפיות לפרק זמן מוגדר.

ג’האד טה, דובר חמאס היושב בלבנון, אמר כי הדיבורים אודות הקמת ממשלת “טכנוקרטים”, כפי שמפיצים חלק מאמצעי התקשורת, הם מוקדמים מדי וכי העדיפות כעת היא הפסקת אש וסיום התוקפנות נגד הפלסטינים. לדבריו, הקשר והתיאום בין הארגונים הפלסטיניים נמשכים, אך נושא זה של הקמת ממשלות לא הועלה בעיתוי זה.

וליד אלכילאני, האחראי על ההסברה בחמאס בלבנון, אמר כי הקמת ממשלה פלסטינית חדשה של טכנוקרטים באה בתגובה לדרישה אמריקנית מהרשות הפלסטינית להכניס שינויים בממשלה, אך זה לא נעשה למען האינטרס של הפלסטינים, אלא במסגרת של מה שהממשל ארה”ב רוצה. לדבריו, מטרת היענות הממשלה הפלסטינית ללחץ האמריקני היא לקבל את התקציבים שהוקצו לה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום