מבזקים +
תל אביב 21°c
באר שבע 16°c
חיפה 21°c
ירושלים 14°c
בית שמש 17°c
בני ברק 25°c
אשדוד 21°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 21°c
באר שבע 16°c
חיפה 21°c
ירושלים 14°c
בית שמש 17°c
בני ברק 25°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המתווכים הקטארים: נציגי חמאס 'מאוכזבים' מההצעה הישראלית

‏נציגי המוסד, השב"כ וצה"ל קיימו היום סבב ראשון של שיחות בדוחא בירת קטאר עם המתווכים במקביל למתווה העסקה שנידון בפריז, המצרים והקטארים מתדיינים על ההיבטים ההומניטאריים של עסקת החטופים כאשר השיחות הללו צפויות להמשיך מחר

המתווכים הקטארים: נציגי חמאס 'מאוכזבים' מההצעה הישראלית
שחרור חטופים צילום: צלמי פלאש 90

לטענת בכירים ישראלים, המתווכים הקטארים עידכנו את ישראל בימים האחרונים כי כמה בכירים בחמאס "מאוכזבים" מהמתווה לעסקה לשחרור החטופים שהוצג בפריז ביום שישי האחרון, כך מדווח הערב (שני) העיתונאי ברק רביד. עוד נמסר מהמתווכים הקטארים כי עדיין יש פער משמעותי בינו לבין דרישותיהם. 

‏נציגי המוסד, השב"כ וצה"ל קיימו היום סבב ראשון של שיחות בדוחא בירת קטאר עם המתווכים המצרים והקטארים על ההיבטים ההומניטאריים של עסקת החטופים. השיחות הללו צפויות להמשיך מחר.

חאלד משעל ואיסמעיל הנייה | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

במקביל לשיחות הללו, הנציגים המצרים והקטארים מקיימים שיחות עם נציגי חמאס שנמצאים גם כן בדוחא בנסיון ללחוץ עליהם להגמיש את דרישותיהם – במיוחד בכל הנוגע לכמות ו"איכות" האסירים שהם דורשים לשחרר עבור כל חטוף.

בכיר ישראלי אמר כי  "אין מקום להרבה אופטימיות. ההתקדמות שישראל השיגה מול המתווכות בפריז לא סגרה את הפערים מול חמאס. קשה לראות בשלב זה איך משיגים הסכם עד הרמדאן".

מוקדם יותר היום דווח כי הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר ביקרו בשבוע שעבר בקהיר, ונפגשו עם מקביליהם המצרים כדי להעביר מסר לפיו ישראל תוודא שמבצע ברפיח לא יביא לזרם של פליטים פלסטינים לסיני, כך דווח באתר Axios מפי בכירים אמריקנים.

על פי הדיווח, בכירים ישראלים אמרו כי תיאום הדוק עם מצרים הוא תנאי מוקדם לכל פעולה צבאית ישראלית ברפיח.

בחדרי חרדים

 צבע אדום