מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"נמות ולא נתגייס": קיצוניים הפגינו בירושלים בעקבות בג"ץ הגיוס

המפגינים, המשתייכים לפלג הקיצוני ב'פלג הירושלמי', צעקו "נמות ולא נתגייס" וקראו קריאות גנאי לעבר השוטרים | כוחות משטרה פינו את המפגינים בכוח | תיעוד

"נמות ולא נתגייס": קיצוניים הפגינו בירושלים בעקבות בג"ץ הגיוס
המחאה בירושלים צילום: דוברות המשטרה

עשרות חרדים קיצוניים הפגינו אחר הצהריים (שני) באזור הכניסה לירושלים, על רקע הדיון בבג"ץ שעסק בדרישה לגייס את תלמידי הישיבות. המפגינים, המשתייכים לפלג הקיצוני ב'פלג הירושלמי', צעקו "נמות ולא נתגייס" וקראו קריאות גנאי לעבר השוטרים.

 

המחאה נערכה בצומת הרחובות שרי ישראל - נורדאו. לפי המשטרה, לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה ומפרי הסדר לא נשמעו לה, החלו הכוחות לפעול להדיפת המפגינים שהתעמתו עם השוטרים.לטענת המשטרה, במהלך הניסיון להדיפת אותם מפרי סדר, הותקף שוטר וככל הנראה שבר את ידו.

עד כה, עצרה המשטרה מפר סדר אחד בגין תקיפת שוטרים והוא נלקח לחקירה בתחנת המשטרה. כוחות משטרה במקום ממשיכים גם בשעה זאת לפינוי המפגינים. ושוטרי מערך התנועה מכווינים את ציבור הנהגים באזור לדרכים חלופיות.

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", מסרה המשטרה.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום