מבזקים +
תל אביב 0°c
באר שבע 15°c
חיפה 0°c
ירושלים 14°c
בית שמש 14°c
בני ברק 0°c
אשדוד 20°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 0°c
באר שבע 15°c
חיפה 0°c
ירושלים 14°c
בית שמש 14°c
בני ברק 0°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אין מרגש מזה: "כך סיימתי מסכת פעם ראשונה בחיים"

לסיים מסכת פעם ראשונה בחיים! • נכון, זה אישי, זה רגיש, אני לא כל יום מדבר על זה, אבל אני חייב לספר לכם את זה

אין מרגש מזה: "כך סיימתי מסכת פעם ראשונה בחיים"
אילוסטרציה צילום: מידג'רני

 

לסיים מסכת פעם ראשונה בחיים!

נכון, זה אישי, זה רגיש, אני לא כל יום מדבר על זה,

אבל אני חייב לספר לכם את זה!

החזקתי את זה ביד ולא יכולתי להירגע, הבכי שלי היה היסטרי, לא יכולתי להירגע...

בהתחלה זה התחיל בגל קטן, משהו כזה שניסיתי להסתיר, אבל אחרי כמה דקות זה פשוט התפרץ, לא יכולתי להפסיק, לא יכולתי להירגע, הרגשתי כמו שחרור של שנים. שלולית של דמעות, ואני בקושי מצליח לנשום, אני בוכה ברמה שאני לא זוכר.

והילדים שלי? היו בשקט, בהלם! 

"אמא, מה קרה לאבא למה הוא בוכה?" אני שומע את רבקי הקטנה שואלת וזה גורם לי לבכות עוד יותר ועוד יותר.

ואשתי? גם היא בוכה, לא סתם בוכה, ממררת בבכי! בהתחלה היא עוד ניסתה להחזיק, אבל זה לא באמת הצליח לה, תוך שניות היא נכנסה לזה חזק... 

בהחלטה של רגע, החלטתי לשתף את הילדים, הבנתי שאם כבר הם ראו אותי בוכה לפחות בוא ננתב את זה למקום חיובי.

 

ישבנו כולנו סביב השולחן, מוישי, נחמן, רבקי, יהודית, ברוך ומרדכי. השלחן ערוך, הרבה מאוד ממתקים, ועוגה ענקית, כשבמרכז העוגה תלוי מכתב של אשתי: 

"אלי היקר שלי, כל כך התפללתי עליך, כל כך ביקשתי, אם היית יודע כמה דמעות שפכתי לבורא עולם, אם היית יודע כמה שעות של תהילים אמרתי בשבילך. תמיד התחלת, והפסקת, תמיד ניסית והתייאשת, אבל תדע לך שאני אף פעם לא התייאשתי ממך, אף פעם לא הרמתי ידיים, אולי תגיד לי כמו תמיד, איזה אשת חיל את, איזה גיבורה.

אבל לא אלי, אני לא גיבורה, אני פשוט מכירה את הכוחות שלך, ואני יודעת שאתה צריך שני דברים בשביל להצליח, אחד להחליט, והשני שיהיה לך את הכלים, שיהיה לך את היכולת לעמוד במשימה.

בכל סעודת שבת, כשאתה שר עם הילדים את "יהא רעווא קדמך – דתפתח לבאי באורייתא" אתה מנסה להסתיר את הדמעות שלך, אתה עוצם עיניים ומתחנן להשם שיפתח לך את הלב בתורה.

אתה עסוק, אתה עובד כל היום, אתה משקיען, ואף פעם לא הצלחת לסיים את הדף היומי, תמיד איכשהו התחלת ולא הצלחת לסיים, וכל פעם כשסיפרת לי את זה היה לך עצוב בלב, עצוב בעיניים, ואז לפני חודשיים, החלטתי לעשות מעשה.

קודם כל התחלתי להתפלל לבורא עולם שיעזור לך, שיתן לך כוחות, שיעזור לך!

והדבר השני, רשמתי אותך לאתר הכי מפורסם שיש היום על הגמרא – "יומי" כן, בלי לשאול אותך, פשוט רשמתי אותך ליומי, ידעתי שלא תכעס עלי, ידעתי שאתה יודע שאני רוצה את טובתך. ידעתי שגם אפשר לבטל אם תרצה, באמת שבדקתי את זה לעומק, שמעתי כל כך הרבה אנשים מספרים על הדבר הזה, ואמרתי שאני חייבת לתת לך את המתנה הזו, בינינו אלי, למי מגיע יותר ממך?

הכנתי לך פתק יפה, עם פרטי הכניסה ליומי, וחיכיתי לראות איך תגיב. ביום הראשון לא הגבת, ביום השני לא הגבת, גם ביום השלישי לא הגבת, אבל כן, ראיתי אותך נכנס כל יום ליומי, נמצא שם עשרים דקות של ריכוז סוגר את המחשב ומגיע לחדר.

ואיזה בעל היית בימים האלה, וואו איך הבית פרח, אתה היית זורח, אני מצידי גם לא שאלתי, ואז אחרי שבוע רצוף, באת אליי ואמרתי לי מילה אחת – אסתי, תודה! 

אחח, איך היית בא אלי ולילדים ומספר סיפור מתוך האתר של יומי, משהו מתוך הדף היומי, זה היה תענוג, פעם ראשונה שאני רואה אותך עם ברק בעיניים משתף אותי והילדים מתוך הגמרא!

ומאז עברו כבר חודשיים ימים, שבהם אני מתפללת ואתה לומד, אני פשוט נותנת לך כוח, אני מודה להשם על כל יום שאתה מצליח, אני לא יודעת אם אתה יודע אבל ממש לחמתי בשבילך, יחד איתך, אתה מתמודד עם אתגר ההתמדה, ואני עוזרת לך בתפילה!

והאמת? ידעתי שתצליח! אני יודעת שכשאתה מחליט על משהו אתה הולך על זה עד הסוף!

ועכשיו אלי היקר, אלי הלמדן (איזה כיף לקרוא לך אלי הלמדן... זה היה חלום חיי...) אני שמחה להגיש לך עוגת סיום מסכת, חכה אלי זה לא הסוף, הילדים הכינו לך שיר מרגש!"

אז עכשיו אתם מאמינים לי שלא הגזמתי? אם הייתם יודעים כמה מרגש היה לעשות סיום מסכת, הייתם בוכים יחד איתי.

אבל האמת? למה שאני יהנה לבד? 

אם אתם עדיין לא רשומים ל"יומי" אתם חייבים עכשיו להצטרף, ממה שאני מבין יש שם אנשים מכל העולם, כל אחד שעובד, כל אחד שלומד, ורוצה ללמוד דף יומי בקלות, בהנאה, מתוך הבנה הכי טובה שיש, פשוט נכנס ללינק הזה – לכניסה ליומי לחץ כאן! 

עובר תהליך הרשמה בשתי שניות, משלם בסך הכל עשר שקל בשביל לנסות, ופשוט קונה את החיים שלו במתנה!

אם אתם שואלים אותי? זה שווה! אם תשאלו את אשתי או את הילדים הם יגידו לכם, שאין דבר יותר שווה מזה בכל העולם!

אבל עזבו אל תשאלו רק אותי, אתם בעצמכם תוכלו לראות הרבה מאוד אנשים שמספרים לכם איך זה ללמוד עם יומי, איזה קל, איזה פשוט, איזה מהיר!

אני מדבר אתכם בגובה העיניים – אם לא מעניין אותך גמרא זה לא בשבילך, אבל אם מעניין אותך ללמוד, תמיד רצית ללמוד ולא הצלחת והרגשת בודד? זה המקום שלך! ואחר כך אל תגיד שלא אמרתי לך!

עכשיו זה הזמן להצטרף, עוד כמה ימים מתחילים בבא מציעא, תענוג של גמרא, אני מבטיח לך שאתה צריך להקדיש רק עשרים דקות ביום, לא יותר, ואתה מסיים את בבא מציעא בהבנה.

לא, לא צריך ידע מוקדם בגמרא, לא צריך כלום, צריך פשוט לרצות, זה מתאים גם ללמדנים וגם למתחילים, פשוט תענוג,

כמה זה עולה אתה שואל? כלום ועוד כלום ועוד כלום, עשר שקל לחודש הראשון, ואחרי זה תשעים ושבע, תמיד אתה יכול לבטל, ובאמת בינינו, זה שווה תשע מאות שבעים שקל לחודש, אתה משווה פחות משלוש שקל ליום, לסיום מסכת?

תחשוב גם על זה, ותחשוב גם על הקורסים שהם נותנים, שעוד לא הספקתי בכלל לספר לך על זה, אתה עוד תודה לי על זה... 

היכנס עכשיו – תעלה על הרכבת, תספיק את המבצע לפני שהוא נגמר!

לכניסה ליומי לחץ כאן 

 צבע אדום