מבזקים +
תל אביב 0°c
באר שבע 15°c
חיפה 0°c
ירושלים 14°c
בית שמש 14°c
בני ברק 0°c
אשדוד 20°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 0°c
באר שבע 15°c
חיפה 0°c
ירושלים 14°c
בית שמש 14°c
בני ברק 0°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חורף קשה: חולים ממתינים יותר מ-30 שעות למיטה

בתי החולים בישראל בתפוסה מלאה ואף יותר מכך בשל תחלואה גבוהה. חיי מטופלים נמצאים בסכנה. יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית: "מעולם לא היה חורף כזה קשה. לא הייתה שום היערכות לתרחיש הזה"

חורף קשה: חולים ממתינים יותר מ-30 שעות למיטה
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

בשל תחלואת החורף, רופאים ומנהלי מחלקות מספרים שזו אחת מעונות החורף הקשות והחריפות ביותר שנראו במערכת הבריאות. ברוב המחלקות הפנימיות מעל 90 אחוזי תפוסה. תורים ארוכים בחדרי המיון עצמם של חולים אשר ממתינים לעיתים במשך יותר מ-30 שעות למיטה באחת ממחלקות בית החולים, כך דווח ב-Ynet.

ברבים מבתי החולים יש מעל 100 אחוזי תפוסה במחלקות הפנימיות. בבית החולים הלל יפה 128 אחוזי תפוסה ובבילינסון 138 אחוזי תפוסה. גם במאיר, סורוקה, הדסה עין כרם וקפלן מעל 100 אחוזי תפוסה.

"מעולם לא היה חורף כזה קשה", אמר פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית לווינט: "המצב כרגע הוא באמת מייאש. עומסים אדירים, המון אנשים בחדרי מיון וחולים מאוד קשים. אנחנו מדברים על תמונה מאוד קשה ובעייתית, יותר ממה שהיה לפני שנה או שנתיים". 

הוא הוסיף: "בוקר אחד מצאנו את עצמנו עם חולים שממתינים במיון ואין מקומות, אמבולנסים שממתינים. לא הייתה שום חשיבה לקראת החורף שמגיע. אנחנו כנראה די בשיא כרגע ואני מניח שייקח עשרה ימים עד שבועיים עד שזה יתחיל לרדת".

בחדרי חרדים

 צבע אדום