מבזקים +
תל אביב 0°c
באר שבע 15°c
חיפה 0°c
ירושלים 14°c
בית שמש 14°c
בני ברק 0°c
אשדוד 20°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 0°c
באר שבע 15°c
חיפה 0°c
ירושלים 14°c
בית שמש 14°c
בני ברק 0°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מחאת השמאל: "מפגינים הגיעו במטרה להתעמת עם שוטרים ולפגוע בהם"

21 מפגינים נעצרו הערב במהלך הפרות סדר בהפגנה בלתי חוקית בסמוך למתחם הקריה, במהלכה עשרות מפגינים חסמו צירים מרכזיים, לא נענו להוראות השוטרים והתעמתו עם הכוחות

מחאת השמאל: "מפגינים הגיעו במטרה להתעמת עם שוטרים ולפגוע בהם"
ההפגנה בתל אביב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשטרה נערכה הערב בכוחות מתוגברים, במטרה לאבטח ולשמור על הסדר הציבורי, לצד הכוונת התנועה בהפגנה ברחוב קפלן סמוך למתחם הקריה.

במקביל למחאה שאושרה ע"י המשטרה התקבצו מספר מפגינים על צומת באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר ולהתעמת עם השוטרים. בתום המחאה שאושרה התפזרו רוב המוחים, כאשר עשרות מהמפגינים החלו לרדת לצומת קפלן מנחם בגין והפרו את הסדר יחד עם ייתר המפגינים שנכחו במקום.

לראשונה מפרוץ המלחמה, המשטרה עשתה שימוש במכת"זיות ובפרשים לפינוי המפגינים במחאה. השוטרים קראו לכל המשתתפים לעזוב את הצומת.

במשטרה בודקים טענות של משפחות החטופים כי מכתז"ית כוונה ישירות לעבר צעדת משפחות החטופים, וכי אילנה גריצבסקי ששוחררה בעסקת החטופים נפגעה מהמכת"זית. הפגנה התפתחה גם מחוץ לתחנת משטרת גלילות בקריאה לשחרור כל העצורים במחאה בקפלן

המשטרה מסרה כי המפגינים שלא נשמעו להוראות השוטרים ביצעו חסימה של הכביש ומנעו את חופש התנועה מכלי רכב שנעו על הצירים. למרות כל הקריאות וניסיונות ההידברות, המפגינים לא שעו להוראות השוטרים והמשיכו בהפרות הסדר, בשל כך המשטרה נאלצה להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות במטרה להפסיק את העבירות ולפנות את הצירים.

במהלך ההפגנה הבלתי חוקית נעצרו 21 מפירי סדר שהועברו לחקירה בתחנת המשטרה, לצערנו ראינו היום מספר מפגינים שהגיעו במטרה להתעמת עם שוטרים ולפגוע בהם, ולא לשם מחאה לגיטימית.

משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור.

בחדרי חרדים

 צבע אדום