מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שר החוץ הברזילאי תוקף את מקבילו הישראלי: "מעולם לא ראיתי התנהלות כזאת"

שר החוץ של ברזיל תקף את שר החוץ כ"ץ: "בשיחות פרטיות הוא רכש כבוד לברזיל, אבל לא בהצהרות פומביות". עוד הוסיף: "יחסינו עם ישראל ישרדו, למרות שר החוץ שלה"

שר החוץ הברזילאי תוקף את מקבילו הישראלי: "מעולם לא ראיתי התנהלות כזאת"
ישראל כץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר החוץ של ברזיל מאורו ויירה פתח במתקפה חריפה על שר החוץ ישראל כ"ץ, והתייחס לנזיפה שלו בשגריר הברזיאלי ביד ושם. 

השר אמר: "זה דף מביש בהיסטוריה של הדיפלומטיה הישראלית, הכולל שימוש בשפה גסה וחסרת אחריות. במשך יותר מ-50 שנות קריירה, מעולם לא ראיתי התנהלות כזאת". 

"לעם הישראלי לא מגיע חוסר היושר הזה מממשלת נתניהו, שאינו תואם את ההיסטוריה של המאבק והאומץ של העם היהודי", הוסיף. "יחסינו עם ישראל ישרדו, למרות שר החוץ שלה". 

נזכיר כי לאחר שנשיא ברזיל השווה בין המלחמה של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, שר החוץ ישראל כ"ץ זימן את שגריר ברזיל בישראל, פדריקו מאייר, לשיחת נזיפה.

שר החוץ כ״ץ הציג לשגריר הברזילאי את ספר השמות הכולל את שמותיהם של הנרצחים היהודים בשואה, כולל בני משפחתו של השר כ״ץ, סבו ישראל כ״ץ וסבתו שפרינצה כ״ץ. 

שר החוץ ישראל כ״ץ: "הבאתי אותך למקום שמעיד יותר מכל על מה שעשו הנאצים והיטלר ליהודים, בהם בני משפחתי. ההשוואה בין המלחמה הצודקת של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, היא בושה וחרפה והתקפה אנטישמית חמורה. לא נסלח ולא נשכח - בשמי ובשם אזרחי ישראל תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יתנצל ויחזור בו מדבריו".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום