מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 27°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 27°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התכנון שכשל: טעות טכנית סיכלה תקיפה של כלא שקמה ב-7 באוקטובר

חמאס תכנן להסתער על כלא שקמה באזור התעשייה הצפוני באשקלון ב-7 באוקטובר ולשחרר אסירים פלסטינים. טעות טכנית סיכלה את התקיפה של קבוצת 23 לוחמי עילית מאל קסאם - הזרוע הצבאית של חמאס

התכנון שכשל: טעות טכנית סיכלה תקיפה של כלא שקמה ב-7 באוקטובר
חמאס חוטף אזרחים מעוטף עזה צילום: מצלמת אבטחה

מקורות פלסטיניים ששוחחו עם אשרק אל-אווסט, סיפרו כי אירעה "טעות טכנית" ב-7 באוקטובר, קבוצת מחבלים מגדודי אל-קסאם של חמאס, תכננה לתקוף את בית הכלא שקמה באזור התעשייה הצפוני באשקלון במסגרת הפלישה לישראל ב"מבול אל-אקצא".

לפי המקורות, הכלא המרכזי באשקלון, הסמוך לרצועת עזה, היה אחד היעדים של "מבול אל-אקצא", במטרה לשחרר אסירים פלסטינים המוחזקים בו, "במשימה שאם היתה מצליחה, הייתה מהווה מכה חסרת תקדים לישראל" אמרו.

המקורות אמרו כי קבוצה של 23 לוחמי עילית מאל קסאם, חדרה ליישובי עוטף עזה, משימת המחבלים הייתה להגיע לכלא אשקלון שנמצאה במרחק של כ-20 קילומטרים מהגבול עם רצועת עזה.

המקורות דיווחו כי "הקבוצה יצאה למעשה לכיוון אשקלון וחצתה את הגבול, מכיוון קיבוץ יד מרדכי, ושם היא התעמתה עם כוח ישראלי, אך מסיבה שעדיין לא ידועה, סטתה הקבוצה מדרכה וחזרה דרומה ​​לכיוון נתיב העשרה".

מחקירה ראשונית עולה כי ה"מדריך" (האחראי על הקבוצה לפי המפות שהחזיק ומכשירי ה-GPS, קבע ככל הנראה בטעות, כתוצאה מתקלה לא ברורה, את יעד הקבוצה. לכיוון קיבוץ נתיב העשרה ומשם הם פנו לכיוון שדרות, העיתון הסעודי מדווח כי זו הייתה אחת הסיבות לכך שהלחימה נמשכה בשדרות במשך כמה ימים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום