עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
מודיעין עילית היא העיר עם הרכבים המיושנים ביותר בישראל
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי 9.8 שנים הוא הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטיים במודיעין עילית עובדה המקבעת אותה כעיר עם כלי הרכב ה"מבוגרים" ביותר בארץ
9.8 שנים הוא הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטיים במודיעין עילית, העיר עם כלי הרכב ה"מבוגרים" ביותר
בארץ, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. גילם הממוצע של כלי הרכב בישראל הוא 7.3 שנים (נכון לשנת 2022). מדובר בעליה קלה בגילם הממוצע של כלי הרכב הפרטיים בהשוואה לשנת 2021 שבה הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטיים היה 7.1 שנים.
קלנסוואה (9.7 שנים) ניצבת במקום השני, ביתר עלית (9.5 שנים) במקום השלישי. גילם הממוצע של כלי הרכב הפרטיים בירושלים הוא 9.4 שנים (לעומת תל אביב-יפו שהגיל הממוצע הוא 6.1 שנים) והיא ניצבת במקום הרביעי. אום אל פחם ואלעד (9.3 שנים) סוגרות את חמשת הערים עם כלי הרכב הזקנים ביותר. מניתוח הנתונים עולה כי בישובים הערביים ובישובים חרדים נמצא ריכוז גבוה של כלי הרכב ישנים בהשוואה לערים הגדולות האחרות.
כלי הרכב "הצעירים" ביותר נמצאים ברמת גן (5.4 שנים), חולון (5.8 שנים), ראשון לציון (5.9 שנים), תל אביב-יפו (6.1 שנים) וחיפה (6.3 שנים) שסוגרת את חמשת הערים עם כלי הרכב החדשים ביותר.
782,632 כלי רכב בני יותר מעשר שנים (שנת עליה לכביש עד 2012) נעים בכבישי ישראל נכון לשנת 2022. ככל הנראה ברובם המוחלט של כלי הרכב הללו לא מותקנות מערכות בטיחות אקטיביות שיכולות להציל חיים במקרה של תאונה ולכן הנוסעים בהם נמצאים בסכנה גדולה יותר לעומת נהגים עם כלי רכב חדשים בעלי מערכות בטיחות מתקדמות. עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2022 עלו על כבישי ישראל 181,391 כלי רכב חדשים. בסך הכול ישנם 2,459,652 כלי רכב פרטיים בישראל (נתון הכי עדכני שיש נכון לכתיבת שורות אלה).
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "כלי רכב ישן מעורב ביותר תאונות דרכים מאשר כלי רכב חדש באופן יחסי. בכלי הרכב הישנים לא מותקנים מערכות ואביזרי בטיחות מתקדמים ולכן הסיכון של הנוסעים בהם להיפגע בתאונת דרכים גבוה יותר מאשר בכלי רכב חדש ובטוח יותר. מעבר לכך כלי רכב ישנים מזהמים יותר את האוויר ולכן האינטרס של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הוא לעודד הצערה של כלי הרכב בישראל. באמצעות עידוד גריטת כלי רכב ישנים ולא בטיחותיים נוכל לייצר מצב בו יהיו פחות כלי רכב ישנים בכבישים. בכך נוכל להוביל לצמצום תאונות הדרכים, להפחתה בזיהום האוויר ובתוך מספר שנים מועט גם משפחות ממעמד סוציואקונומי נמוך יוכלו לנסוע בכלי הרכב הללו כרכבי יד שניה".