עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
במה שינתה יצרנית הרכב הצ'כית את האוקטביה המשפחתית?
הדור החדש של סקודה אוקטביה, מיועד להגיע גם לישראל בעתיד הקרוב. סקודה אוקטביה החדשה עברה - מה שמכונה בתעשיית הרכב העולמית -"מתיחת פנים"
בשבוע שעבר סקודה חשפה איורים ראשונים של המראה של אוקטביה המחודשת – וכעת מגיע אלינו הדבר האמיתי: הדור החדש של סקודה אוקטביה, שמיועד להגיע גם לישראל בעתיד הקרוב. סקודה אוקטביה החדשה עברה מה שמכונה בתעשיית הרכב העולמית "מתיחת פנים" כלומר זה שינוי של הקיים ולא הצגה של דגם חדש לחלוטין.
לפי סקודה, השינוי שבוצע באוקטביה מתמקד קודם כל בעיצוב החיצוני: הפנסים מקדימה שונים כעת, גם הגריל הקדמי השתנה כדי להתאים למראה של הדגם המחודש והגלגלים עברו שינוי של העיצוב.
השינוי היותר חשוב התרחש בפנים: סקודה מציגה באוקטביה המחודשת מערכת מולטימדיה עם מספר גדלים של מסכים חדשים (בהתאם לרמת הגימור) ושדרוגים של מערכת המולטימדיה שכוללים הפעלה קולית, חיבור אלחוטי לאנדרואיד ופעולות נוספות אפילו בינה מלאכותית – שתשולב בפיקוד הקולי בהמשך השנה.
בנוסף יש כעת עוד שקעי USB ולפי סקודה גם איכות החומרים שודרגה. כצפוי, המנועים הקיימים לא שודרגו באופן משמעותי כי בסקודה פשוט "חיסלו" את מה שהיה קודם. וזה אומר שהמנוע הבסיסי הוא כבר לא מנוע טורבו בנפח של ליטר אחד (115 כוחות סוס) אלא דווקא גרסה קצת מוחלשת של מנוע הביניים - ה 1.5 המוכר של קונצרן פולקסווגן.
כך שכעת למנוע הזה יש גרסה שמפיקה 115 כוחות סוס וגם גרסה שמפיקה 150 כוחות סוס - ויש גם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר בכמה גרסאות בהספקים שנעים בין 115 ל-150 כוחות סוס. רוב גרסאות המנועים מוצעות גם עם מערכת סיוע חשמלי – mild hybrid.