מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מפקד הימ"מ מספר על המבצע הדרמטי לחילוץ החטופים

מפקד הימ"מ שישב בחפ"ק וליווה את המבצע לחילוץ החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר, מספר על ההתרגשות כאשר הבינו כי המבצע הצליח: "שאגות שמחה שהיו תקועות ארבעה חודשים"

מפקד הימ"מ מספר על המבצע הדרמטי לחילוץ החטופים
לוחמי ימ"מ צילום: פלאש 90

השבוע חולצו פרננדו סימון מרמן ולואיס הר משבי החמאס בלב רפיח במבצע דרמטי. מפקד הימ"מ ח' שיחזר בריאיון לתוכנית "עובדה" בחדשות 12 את ההתרגשות במהלך המבצע: "זו המשימה של חיינו. גם במחיר חיים שלנו - וזה מה שקרה בפועל".

"ברגע שפרצו לתוך החדר, היו לוחמים שהתפקיד שלהם היה למשוך את החטופים ולשכב עליהם עד שהלחימה נגמרת - וזה מה שהם עשו. הם חטפו אש מאסיבית מאיתורים סמוכים. אמרו להם: 'באנו לקחת אתכם הביתה'. צעקו כדי שיבינו שזה באמת חיילים, כי היו שם פיצוצים", סיפר. 

בזמן המבצע ישב המפקד עם הרמטכ"ל וראש השב"כ בחפ"ק וצפה בהתרחשות. "אתה יכול לבנות את התוכנית הטובה ביותר, אבל מספיק שהלוחם הבודד הגיע, ושהנשק שלו פגע באיזה כיסא שנמצא ליד - והפסדת את האירוע", הסביר. 

המפקד שיחזר על רגעי החילוץ: "היה פיצוץ מקדימה, פיצוץ מאחורה ועוד כמה פיצוצים מסביב. זה גרם להם לנסות להבין מה קורה. אלה היו עשר השניות שבהן היו צריכים להיכנס פנימה ולמשוך את החטופים. אם לא היינו שמים ידינו על החטופים בעשר השניות הראשונות, המחבלים היו מתעשתים והיינו נכנסים לקרב בעייתי מאוד". 

הוא הוסיף ותיאר את ההתרגשות בחפ"ק עם החילוץ: "היו שאגות של שמחה. זה חפ"ק משותף שלנו ושל השב"כ. של היחידות המבצעיות של השב"כ. אין מה לעשות, זה מעין התפרצות של שמחה שכאילו הייתה תקועה ארבעה חודשים. מישהו רצה להוציא את זה החוצה".

המפקד ח' איבד את בנו במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. "בבוקר של המבצע הלכתי לבית העלמין וישבתי שם. ישבתי שם איזה רבע שעה – עשרים דקות, ואני אומר לעידו תודה. לבן שלי", סיפר.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום