מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אבו מאזן: "נתניהו - מכשול להשגת פתרון מדיני"

בראיון לעיתון סעודי אמר ראש הרש"פ אבו מאזן כי האחריות על רצועת עזה צריכה להיות בידי אש"ף: "היינו ונהיה אחראים על רצועת עזה". עוד אמר: "אנחנו נראה בחיוב שיתוף פעולה עם כל הצדדים שמוכנים לקחת חלק בתהליך שיקום עזה"

אבו מאזן: "נתניהו - מכשול להשגת פתרון מדיני"
אבו מאזן צילום: פלאש 90

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן העניק ריאיון לעיתון הסעודי "אשרק אלאווסט" הרואה אור בלונדון, ובמהלכו התייחס לאפשרות שישלוט ברצועה לאחר המלחמה. 

"היינו ונהיה אחראים על רצועת עזה", אמר והוסיף: "כאשר הרשות תשוב להפעיל את סמכויותיה ברצועה, ותהפוך לכתובת הפוליטית שם, אנחנו נראה בחיוב שיתוף פעולה עם כל הצדדים שמוכנים לקחת חלק בתהליך שיקום עזה".

אבו מאזן הוסיף כי אין "בתקופה הנוכחית שותף ישראלי להשכנת שלום צודק ובר קיימא". עוד ציין: "אמרנו לעולם שנתניהו עומד כמכשול בפני השגת פתרון מדיני שמבוסס על החלטות האו"ם והחוק הבינלאומי, ולא מאמין בהשגת השלום ובסיום הכיבוש כדי שהפלשתינים והישראלים יחיו בביטחון וביציבות במקום מלחמות ופתרונות צבאיים אשר הוכחו ככושלים, ולמרות זאת הוא מתעקש להמשיך בזה", כך לפי דיווח "ישראל היום". 

"אני חושב שהעולם כולו יודע היטב מה שאנחנו אומרים, שנתניהו הפך לאבן נגף בפני המאמצים הבינלאומיים שמושקעים כיום כדי לעצור את המלחמה ולהתקדם במסלול מדיני. התבטאויות נתניהו הדוחות את פתרון שתי המדינות הן הוכחה ברורה להתנגדותו הפומבית למסלול השלום ולכך שהוא מאמין רק בהיגיון הכיבוש, הכוח וההתנחלויות", הוסיף.

בעניין כניסה אפשרית של חמאס למוסדות אש"ף אמר: "אמרנו פעמים רבות שאש"ף הוא הנציג החוקי היחיד לעם הפלשתיני, ומי שרוצה להצטרף – צריך להתחייב לתוכניותיו המדיניות ולהתחייבויותיו הבינלאומית וכן להכיר בהסכמים שעליהם הוא חתום".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום