מבזקים +
תל אביב 21°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 28°c
אשדוד 21°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 21°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 28°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ההצעה הישראלית: שחרור של 3 מחבלים תמורת כל חטוף בשבי חמאס

המשלחת הישראלית למו"מ על עסקה עם ארגון הטרור חמאס, הציעה שכל חטוף ישוחרר מהשבי - תמורת 3 מחבלים • עוד אמרו גורמים המעורים בפרטי המו"מ כי ישראל וחמאס "עשו צעדים של התקדמות" לקראת הסכם הפסקת אש ועסקת חטופים

ההצעה הישראלית: שחרור של 3 מחבלים תמורת כל חטוף בשבי חמאס
זירת הנפילה צילום: דוד כהן, פלאש 90
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

המשלחת הישראלית שבה מקהיר וגורמים אמריקנים אמרו לרשת CBS: "היחס בין האסירים שישוחררו בעבור כל חטוף הוא הסוגייה הבעייתית ביותר בשיחות, והנקודה שכרגע למעשה 'תוקעת' כל אפשרות להתקדמות". עוד הוסיפו כי השיחות היו טובות, אך אין פריצת דרך.

שני גורמים המעורים בפרטי המו"מ אמרו לסוכנות הידיעות AP כי ישראל וחמאס "עשו צעדים של התקדמות" לקראת הסכם הפסקת אש ועסקת חטופים.

מקורות יודעי דבר אמרו לעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני כי המשלחת הישראלית הביאה לקהיר הצעה שמפוצצת את מסמך פריז ומבוססת על "עסקה בת שלב אחד שכולל את כל האזרחים נוסף על החיילות, לפי נוסחת אסיר ישראלי אחד בתמורה ל-3 אסירים פלסטינים, עם אפשרות בלתי בטוחה להעלאת מספר האסירים הפלסטינים מעט".

עוד נמסר כי המשלחת הישראלית הדגישה כי "אין הפסקת אש, אלא רק רגיעה זמנית, שבמהלכה תיעצר תנועת המטוסים למשך שש שעות בלבד מדי יום, כפי שהיה ברגיעה הקודמת". על פי הדיווח, המשלחת "התנגדה לתוספת בסיוע ההומניטרי לרצועה ולנסיגת הצבא, אלא מאזורים צפופים, עם הישארות במחסומים קבועים ומניעת מעבר של אזרחים בין דרום הרצועה, מרכזה וצפונה". לפי המקורות, "האמריקנים ביקשו עוד זמן להשלמת המשא ומתן".

המשלחת, שבראשה עומד ראש המוסד דדי ברנע, ואליו הצטרפו ראש השב"כ רונן בר ואלוף במילואים ניצן אלון – אחראי לסוגיית חטופים ונעדרים בצה"ל, תנהל שיחות עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל, ראש ה-CIA האמריקני ויליאם ברנס וראש ממשלת קטר. ערוץ אל-מיאדין דיווח כי גם משלחת חמאס בראשות ח'ליל אל-חיה צפויה להיפגש היום עם המודיעין המצרי בקהיר.

לפי גורמים בארגוני הטרור בעזה ששוחחו עם הערוץ, מצרים עדכנה את חמאס על אווירה חיובית ברקע הפסגה המרובעת הישראלית-מצרית-קטרית-אמריקנית. גורם מצרי אמר לסוכנות AP שהפגישה מתמקדת ב"עיצוב טיוטה סופית" של הסכם הפסקת אש של שישה שבועות, עם הבטחה שהצדדים ימשיכו במשא ומתן לקראת הפסקת אש קבועה. הגורם טען כי ישנה התקדמות "משמעותית יחסית" במשא ומתן בין ישראל לחמאס.

חדשות JDN

 צבע אדום