מבזקים +
תל אביב 20°c
באר שבע 17°c
חיפה 19°c
ירושלים 16°c
בית שמש 14°c
בני ברק 27°c
אשדוד 20°c
כ"א תשרי התשפ"ה | 23.10.2024
תל אביב 20°c
באר שבע 17°c
חיפה 19°c
ירושלים 16°c
בית שמש 14°c
בני ברק 27°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מה עושים כשיש חרקים במטבח?

הגורם להגעתם של חרקים אלו במטבח הוא המזון והמים שנמצאים בו. נמלים ותיקנים מגיעים כדי לחפש מזון שיוכלו לקחת בקלות אל הקן • ברגע שהוא מגיע, הוא מתחיל להתרבות ולהמשיך במחזור החיים שלו אצלכם בארונות המזווה. כל פעם תוכלו לראות אותו מופיע בצורתו האחרת שמתעתעת בנו ומשאירה את הרושם כאילו מדובר בחרק אחר

מה עושים כשיש חרקים במטבח?
אילוסטרציה צילום: freepik

הנושא של חרקים במטבח הוא נושא לא נעים בלשון המטה. מדובר באחד המקומות שאנו שואפים לניקיון והסטריליות שלהם ברמה הגבוהה ביותר, אך למרבה הצער, גם הבן אדם הכי נקי בעולם, עשוי לסבול מחרקים במטבח. אילו חרקים מגיעים למטבח? מה גורם להם להגיע ומה עושים כדי לטפל בהם ולמנוע מהם להגיע שוב? על כל השאלות האלו נענה כעת.

אילו חרקים מגיעים למטבח?

רוב האנשים מכירים את הג'וקים ואת הנמלים שהם המזיקים השכיחים שיותר אנשים מכירים במטבחים, אך כדאי לדעת שיש עוד סוגי חרקים כמו עש המזון למשל שיש לו ממספר מחזורי חיים ואנו עשויים לחשוב בכל פעם שמדובר בחרק אחר.

נמלים – אל המטבח עשויים להגיע זנים שונים של נמלים, לרוב אלו יהיו הקטנות שיוצרות שיירה בלתי נגמרת על השיש.

תיקנים (ג'וקים) – לרוב מדובר בתיקן הגרמני שהוא קטן ודק וארוך והוא מאוד אוהב לשהות בארונות מטבח.

עש המזון – חרק שתראו במטבח שלכם במספר צורות, זו יכולה להיות מעין חיפושים קטנה וזעירה בגוון חום, אלו יכולות להיות רימות קטנות לבנות, אלו יכולים להיות גלמים וגם פרפרי עש קטנים בגוון אפור.

מה גורם לחרקים להגיע למטבח?

הגורם להגעתם של חרקים אלו במטבח הוא המזון והמים שנמצאים בו. נמלים ותיקנים מגיעים כדי לחפש מזון שיוכלו לקחת בקלות אל הקן.

עש המזון בניגוד לנמלים והתיקנים, מגיע עוד מהסופרים, כאשר הוא כבר נמצא בתוך אריזות הפסטות, הפתיתים ואפילו התבלינים.

ברגע שהוא מגיע, הוא מתחיל להתרבות ולהמשיך במחזור החיים שלו אצלכם בארונות המזווה. כל פעם תוכלו לראות אותו מופיע בצורתו האחרת שמתעתעת בנו ומשאירה את הרושם כאילו מדובר בחרק אחר.

רבים מהאנשים מנקים את האזור שבו הם רואים את אחד המופעים של העש, אך חשוב לדעת שזה לא נגמר בניקיון עם מטלית וחשוב לדבר עם חברת הדברה. 

מה עושים כשאנו מזהים חרקים במטבח?

זיהיתם נמלים? תיקנים? או אחד המופעים של עש המזון? חשוב שתבינו שאתם חייבים לבצע הדברת חרקים במטבח וכדי שתבינו בדיוק מה הולך לבצע המדביר בבית שלכם, הנה הסבר על כל אחד מהמזיקים הללו.

נמלים – הדרך להדביר אותם היא באמצעות מציאת הקן והשמדתו. איך משמידים את הקן? תלוי בסוג הנמלה. מדביר מקצועי לטיפול במזיקים ידעה להתאים ריסוס נכון או טיפול בפיתיונות ג'ל מתאימים.

תיקנים – תלוי באיזה תיקן מדובר. אם מדובר בתיקן אמריקאי, המדביר יתאים אמצעי הדברה בצורת ריסוס. אם מדובר בתיקן גרמני, הדרך היחידה להדביר אותם היא באמצעות פיתיונות ג'ל.

עש המזון – פה כבר מדובר בעבודה שיש לבצע לפני ההדברה ועבודת הדברה. כדי להיפטר מעש המזון על כל צורות החיים שלו, יש לזהות את אזור הנגיעות בכל אזורי המטבח, לאחר מכן, לזרוק את כל המוצרים הפתוחים ולבדוק את כל השקיות וקופסאות הפלסטיק האם הן נגועות.

כמו כן, יש לעבור בכל אזורי הארונות ולראות שניקיתם את כל הגלמים הקיימים. חפשו אותם באזורי הפינות והחיבורים של הארונות והמגירות. רק לאחר כל הפעולות האלו, יוכל המדביר לבצע את הריסוס כנגדם.

איך מונעים מהחרקים לא להגיע שוב?

המניעה הטובה ביותר נגד נמלים היא לא להשאיר מזון על השיש או שולחן האוכל. נסו לנקות אחריכם תמיד את הפירורים.

מבחינת תיקן גרמני, דעו שהוא מגיע בדרך כלל עם קרטונים, אלו שהיו בהם ירקות או מזון מהסופר. לפני שאתם מכניסים הביתה קרטון, בדקו אותו היטב.

מבחינת עש המזון, תדאגו כבר בסופר לבדוק את האריזות, תבלינים החליפו כל מספר חודשים ואריזות פתוחות שמרו במקרר.

המאמר באדיבות לידור יעקובי מחברת המדביר שמציל: https://www.ha-madbir.com

 

 צבע אדום