מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מפקד הימ"מ לשעבר: המבצע היה תלוי במו"מ עם חמאס

מי שכיהן כמפקד היחידה המיוחדת בשנים 1991–1995 הסביר כיצד נערכו לפעולה הנועזת ואמר כי לו היו הולכים על עסקה לשחרור חטופים עם חמאס, המבצע היה מתבטל

מפקד הימ"מ לשעבר: המבצע היה תלוי במו"מ עם חמאס
לוחמי ימ"מ צילום: דוברות המשטרה

דוד צור, מפקד יחידת הימ"מ לשעבר שוחח עם ה'וול סטריט ג'ורנל' וסיפק פרטים סביב ההיערכות למבצע הנועז בו שוחררו משבי חמאס פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70) מניר יצחק לאחר קרב הרואי שניהלו כוחות ימ"מ ושב"כ מול המחבלים ברפיח.

לפי צור, שפיקד על הימ"מ בשנים 1991–1995, אחרי היערכות של מספר שבועות, התקבלה החלטה להמשיך כאשר המשא ומתן לשחרור בני ערובה נתקע. "אם העסקה הייתה מתקדמת, אני חושב שהם היו מבטלים את המבצע", אמר צור.

הוא אמר כי צוות הימ"מ ככל הנראה בילה שבועות בתרגול על כניסה לבית בו שהו החטפים ברפיח ועל דרכי התמודדות עם סיבוכים פוטנציאליים הנובעים מהשהות בשכונה צפופה. "הם תכננו את התזמון המדויק של כל צעד במשימה", אמר.

"מהרגע שאתה מפוצץ את הדלת, אתה כבר חשוף," הסביר צור. "יש לך כמה שניות להגיע למחבלים ולחסל אותם. ואז מתחילה פעולת הפינוי".

לפני החילוץ של השניים, הכוחות התכוננו במשך חודש למבצע - שיתוף פעולה בין כוחות ישראליים שונים, לרבות קבוצת מובחרת של שוטרים, השב"כ ויחידת הקומנדו הימית שייטת 13 - המקבילה של ישראל ללוחמי הים האמריקאי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום