מבזקים +
תל אביב 20°c
באר שבע 17°c
חיפה 19°c
ירושלים 15°c
בית שמש 13°c
בני ברק 27°c
אשדוד 19°c
כ"א תשרי התשפ"ה | 23.10.2024
תל אביב 20°c
באר שבע 17°c
חיפה 19°c
ירושלים 15°c
בית שמש 13°c
בני ברק 27°c
אשדוד 19°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מה לעשות כאשר מוצאים קן צרעות?

אם אתם שואלים מה לעשות כאשר מוצאים קן צרעות, זה סימן מובהק לכך שבתור ילדים מעולם לא הצקתם לקנים האלו. אם הייתם פועלים כך בתור ילדים, הייתם יודעים היטב שההמלצה היא אחת – להישמר לנפשכם ולהזמין חברת הדברות מקצועית שתיקח פיקוד על העניין

מה לעשות כאשר מוצאים קן צרעות?
אילוסטרציה צילום: pexels

אם אתם שואלים מה לעשות כאשר מוצאים קן צרעות, זה סימן מובהק לכך שבתור ילדים מעולם לא הצקתם לקנים האלו. אם הייתם פועלים כך בתור ילדים, הייתם יודעים היטב שההמלצה היא אחת – להישמר לנפשכם ולהזמין חברת הדברות מקצועית שתיקח פיקוד על העניין.

כמה מילים על צרעות – עד כמה הן מסוכנות?

בין אם אתם מתגוררים במושב, בקיבוץ או באמצע רמת גן – תל אביב, צרעות עלולות לקנן בכל מיני מקומות שונים אשר מקורבים לביתכם. במקרים אלו ההמלצה היא כמובן אחת ויחידה – להזמין הדברת צרעות אשר יודעת כיצד לטפל בקנים של צרעות ומזיקים מסוכנים אחרים. דעו והישמרו לנפשכם, צרעות עלולות להוביל לסכנות חמורות ואפילו למוות אצל אנשים אשר רגישים או אלרגניים באופן כללי. זו הסיבה לכך שכאשר מוצאים קן צרעות, צריך קודם כל לשמור מרחק. התרחקו באופן רגוע, אל תעשו תנועות פתאומיות, ובטח שלא מומלץ לנסות לטלטל את הקן כדי להסירו מהמקום בו הוא יושב.

צרעות – מסוגלות לתקוף בצורה קבוצתית?

בעוד כי הדרך הבטוחה ביותר להיפטר מצרעות היא להזמין מדביר מקצועי, חשוב לזכור שממש לא מומלץ לנסות להדביר צרעות בעצמכם. חשוב להבין, צרעות מהוות מזיקים עצבניים במיוחד, כאלו שאם מדבירים אותם בחומר הלא מתאים, ההדברה עלולה להוביל לכך שהן פשוט יסתערו על האדם שמנסה להדביר אותן. לכן, מה שנקרא יש רק ONE SHOT כאשר זה מגיע להדברה של מזיקים מהסוגים האלו.

על אותו משקל, גם נחש לא הייתם מנסים ללכוד בשיטות לא מתאימות, וככה בדיוק יש לפעול עם צרעות – הדברה ממוקדת וקטלנית. זכרו היטב, ושימו דגש על כך - צרעות הן חרקים תוקפניים, ועקיצותיהן יכולות להיות כואבות ואף מסוכנות לאנשים אלרגיים. באופן כללי, קן צרעות יכול להכיל מאות ואף אלפי צרעות, והדברה לא מקצועית עלולה לגרום להתקפה קבוצתית של הצרעות.

מה יעשה מדביר מקצועי?

בראש ובראשונה, מדביר צרעות מורשה יגיע עם כל הציוד הנדרש על מנת להתעסק עם מזיקים אלו, כולל חליפת מיגון מיוחדת שתגן עליו מפני עקיצות. לאחר מכן, המדביר יפעל ב-2 מישורים קבועים:

1.   לאחר שהמדביר מתמגן בהתאם, הוא מרסס את הקן בחומר הדברה מיוחד שיפעל במהירות ובצורה שהיא לא רק יעילה, אלא קטלנית מספיק כדי שלא יהיה צורך בניסיון הדברה שני.

2.   בשלב הזה, המדביר יסיר את הקן לאחר שהצרעות ימותו. יש לציין, גם אם הקן נראה "גמור" לגמרי ונראה כאילו הצרעות בתוכו מתות, עדיין אסור להתקרב לקן. אל תעשו זאת לבד, תנו למדביר לעשות את עבודתו.

לסיכום, סגרו פתחים וחורים בביתכם שיכולים לאפשר לצרעות להיכנס, הימנעו מהשארת שאריות מזון בחוץ והקפידו לסגור פחי אשפה היטב. כך תוכלו להימנע מקינון של צרעות, ואם הן בכל זאת מחליטות לקנן אצלכם, הזמינו הדברה מקצועית.

 

 

 צבע אדום