מבזקים +
תל אביב 20°c
באר שבע 17°c
חיפה 19°c
ירושלים 16°c
בית שמש 14°c
בני ברק 27°c
אשדוד 20°c
כ"א תשרי התשפ"ה | 23.10.2024
תל אביב 20°c
באר שבע 17°c
חיפה 19°c
ירושלים 16°c
בית שמש 14°c
בני ברק 27°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כריתת עצים - מותר? אסור? חוקי? כל המידע

כריתת עצים - מותר? אסור? חוקי? האם יש צורך להוציא היתרים מיוחדים עבור כריתת עצים? ואם כבר דנים בנושא, האם גיזום עצים ושיחים מצריך גם הוא היתר מיוחד? בשורות הבאות, ריכזנו עבורכם את כל התשובות שאתם צריכים בנושא – המשיכו לקרוא

כריתת עצים - מותר? אסור? חוקי? כל המידע
אילוסטרציה צילום: pexels

כריתת עצים - מותר? אסור? חוקי? האם יש צורך להוציא היתרים מיוחדים עבור כריתת עצים? ואם כבר דנים בנושא, האם גיזום עצים ושיחים מצריך גם הוא היתר מיוחד? בשורות הבאות, ריכזנו עבורכם את כל התשובות שאתם צריכים בנושא – המשיכו לקרוא.

אחת ולתמיד – כריתת עצים חוקית בארץ?

במילים פשוטות, כריתת עצים היא אינה חוקית בישראל, אלא אם קיבלתם אישור לכרות את העץ. בישראל, באופן גורף, חל איסור על כריתת עצים בוגרים, וכן על עצים מסוימים המוגדרים כ"עצים מוגנים" (כ-60 – 70 מינים נפוצים), גם אם אינם בוגרים. על פי ההגדרה לכך בחוק, עץ בוגר מאופיין באופן הבא:

·   גובה עץ של לפחות 2 מ' מעל הקרקע.

·   קוטר גזע של לפחות 10 ס"מ.

יש לציין וחשוב לדעת כי כריתת עץ בוגר או עץ מוגן ללא היתר היא עבירה פלילית. העונש על כריתה לא חוקית יכול לנוע בין קנסות כספיים עד כדי מצב של מאסר בפועל בחלק מהמקרים (למשל כאשר כורתים עצים רבים ללא היתרים). לכן, הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא לקבל היתר לכריתת העץ.

מתי היתר כריתת עצים ניתן?

באופן כללי, היתר כריתת עצים ניתן בדרך כלל ללא בעיות מיוחדות או בירוקרטיות, במיוחד אם מדובר בעץ אשר מהווה גורם סכנה כלשהי. למשל, כאשר העץ צומח לתוך חוטי וכבלי חשמל, כאשר העץ בסכנת קריסה וכן הלאה. בתוך כך, כריתת עצים בבית ע"י כורת מוסמך מתחילה ונגמרת במציאת הכורת הנכון לסוג העבודה וסוג העץ. את הכורת תוכלו להזמין בכל מיני מקרים שונים, כמו למשל במקרים הבאים:

·   כאשר ישנה סכנה מיידית לבטיחות אדם או רכוש בעקבות צמיחה לא מבוקרת של ענפי העץ.
 

·   פגיעה קשה בתשתיות, כמו למשל מצבים בהם שורשי העצים חודרים לתשתיות הביוב.
 

·   כאשר ישנן מחלות קשות הפוגעות בעץ, וגם יכולות להוביל לקריסה שלו.

שימו לב, כריתת עצים בארצנו הקטנה היא נושא מורכב ויש להתייחס אליו ברצינות. חשוב להכיר את החוק ולהקפיד לפעול לפיו. אי לכך ובהתאם לזאת, במקרים בהם יש צורך לכרות עץ, יש לעשות זאת בצורה אחראית ומקצועית תוך שמירה על הסביבה.

לסיכום, כמה עולה כריתת עצים?

אם אתם שואלים כמה עולה כריתת עצים, אז אולי קודם כל חשוב להבין וכיצד המחיר נקבע. באופן די כללי, ולהוציא מקרים חריגים אשר מצריכים תמחור ייעודי, עלות כריתת עצים יכולה להשתנות וכן לנוע בין 500 ש"ח ל-5,000 ש"ח ואף יותר. טווח מחירים רחב זה נובע מכמה גורמים עיקריים, כמו למשל גודל העץ, קוטר הגזע שלו, עד כמה העץ בוגר והעמיק שורשים באדמה וכולי. כמו כן, בחלק מהמקרים יש צורך לשלם גם על שירות של "כרסום עצים", מה שמבטיח פילוס (יישור) יותר טוב של הקרקע לאחר הכריתה.

 

 צבע אדום