למה חשוב לנקות את המזגן?

מזגן הוא מכשיר חשמלי עם המון רכיבים מכאניים פנימיים, קטנים ועדינים. כאשר הרכיבים האלו צוברים לכלוך, הם מונעים מהמזגן לתפקד היטב ויותר מכך, בגלל שהוא פולט אוויר, אתם שואפים את חלקיקי הלכלוך לקנה הנשימה מבלי לשים לב לכך

כתבה מקודמת | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 11.2.2024 | 10:05

מזגן | צילום: freepik

מיזוג אוויר הוא אחד הדברים החשובים בבתים בישראל, במיוחד ביולי אוגוסט שממש חם ודביק וכולנו מחפשים מקום קריר לשהות בו. מזגן שמתפקד טוב הוא ללא ספק נכס בעל חשיבות רבה, אך חשוב מאוד לדעת שכדי שהוא ימשיך לבצע את עבודתו כראוי, יש לתחזק אותו ולבצע ניקיון אחת לכמה זמן. במאמר הבא נסביר למה חשוב לנקות את המזגן.

למה חשוב לנקות את המזגן?

מזגן הוא מכשיר חשמלי עם המון רכיבים מכאניים פנימיים, קטנים ועדינים. כאשר הרכיבים האלו צוברים לכלוך, הם מונעים מהמזגן לתפקד היטב ויותר מכך, בגלל שהוא פולט אוויר, אתם שואפים את חלקיקי הלכלוך לקנה הנשימה מבלי לשים לב לכך.

שאיפה של לכלוך שקיים בתוך המזגן עשוי להיות מסוכן עבור הנשימה שלכם. לרוב מדובר בחלקיקי אבק המכילים את קרדיט האבק וגם נבגים של פטריות שהתפתחו מהלחות שקיימת בתוך הרכיבים לאחר פעולת הקירור.

החשיבות של ניקוי מזגנים מקצועי היא עליונה בסדר העדיפויות. ברגע שתתחזקו את המזגן שלכם באופן קבוע מבחינת ניקיון, אתם תקבלו ביצועים טובים יותר ואוויר נקי ללא סיכון הבריאות שלכם.

איזה לכלוך צובר המזגן?

פעולת המזגן מתבססת על אוויר קיים שנכנס אל המדחס ועובר פעולת קירור. האוויר שבחוץ כולל המון חלקיקים, בניהם גם חלקיקי אבק, חול, פיח ועוד.

החלקיקים האלו לא נראים באופן ברור באוויר כי הם קטנים מאוד, אך הם מצטברים לאורך זמן בתוך קופסת המזגן מבלי שתדעו בכלל.

כמו כן, לאחר שהמזגן מסיים את פעולתו, נשארת לחות רבה שנשארת קלועה ולא מתנדפת. הלחות הזו גורמת ליצירה של עובש ופטריות שגם הן מצטברות אם לא מנקים אותן.

מדובר בלכלוך רב שאתם בכלל לא מודעים על קיומו מהסיבה שקופסת המזגן סגורה. מבחוץ הוא יכול להיות נקי מאוד, אך מבפנים מדובר בכוך עם לכלוך רב.

ניקוי פילטרים עצמאית

אחת הפעולות הכי חשובות לביצוע קבוע אחת לשלושה חודשים היא ניקוי הפילטרים של המזגן. הפילטרים הם האזור ששומר שאתם לא תקבלו את חלקיקי הלכלוך כאשר האוויר יוצא.

עם זאת, כאשר הם צוברים לכלוך רב, מתי שהוא לא יהיה להם מקום לסנן לכלוך נוסף והוא יצא החוצה.

כמו כן, כאשר מצב זה מתרחש, המזגן פועל בצורה פחות יעילה ואתם תחוו גם ריח לא טוב וגם קירור מאוד עדין, דבר שלא יסייע לכם בחום של יולי אוגוסט.

את הניקוי של הפילטרים ניתן לבצע באופן עצמאי. פשוט פותחים את קופסת המזגן, שולפים אותם, שואבים, שוטפים בעדינות ולאחר הייבוש מחזירים.

חשוב לשים לב שהניקוי נעשה בצורה עדינה מאוד כדי לא לקרוע את הרשת העדינה שכל כך חשובה לסינון הלכלוך.

ניקוי שנתי מקצועי

האם ניקוי הפילטרים של המזגן מספיק? אז זהו, שממש לא! בתוך המזגן יש רכיבים נוספים שלא ניתן לפרק כמו שמפרקים את הפילטרים. מדובר ברכיבים עדינים מאוד המחייבים הכרות איתם וניקיון מקצועי.

ביצוע ניקוי מקצועי יעשה על ידי מנקה מוסמך שיביא עמו כלי ניקוי וחומרי ניקוי ייעודיים שמסייעים בהוצאת הלכלוך.

אם תצפו בתהליך של ניקוי כזה, תראו שיש שימוש בהרבה מים ובעיקר תהיו עמומים מצבע המים שהופך לשחור עם התקדמות התהליך.

למי פונים כדי לקבל ניקוי מקצועי?

ניקוי מקצועי מתבצע על ידי חברה שלה מנקה מזגנים בפריסה ארצית רחבה שיכול להגיע אליכם לניקוי בתוך הבית.

בניקוי כזה אין צורך בפירוק המזגנים, הפירוק היחיד שמתבצע הוא הסרת הפילטרים ופתיחת הקופסא עצמה כדי שהמנקה יוכל להכניס את חומרי הניקוי והמים.

אם אתם לא בטוחים מתי אפשרי להזמין את המנקה, דעו כי כיום ניתן להזמין ניקוי מזגן מהיום להיום בבית הלקוח ובנוחות שלכם.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום