הנגיד מגיב להורדת דירוג האשראי: "חשוב שהממשלה תטפל בסוגיות שעלו בדוח"

נגיד בנק ישראל התייחס להורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת מוד'יס, ואמר כי "כדי לחזק את האמון בכלכלה הישראלית, חשוב שהממשלה והכנסת יפעלו בנושאים שמועלים בדוח"

שלו שינברג | כלכלי 11.2.2024 | 10:08

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, התייחס להחלטה של חברת דירוג האשראי "מוד'יס" להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל מ-A1 ל-A2 ועל אופק דירוג שלילי.

הנגיד כתב כי "כדי לחזק את אמון השווקים וחברות הדירוג בכלכלה הישראלית, חשוב שהממשלה והכנסת יפעלו לטיפול בסוגיות הכלכליות שמועלות בדוח". עוד הוסיף: "בנק ישראל הציג כבר מספר דרכי פעולה ברוח זו, ובכללן אישור התקציב של 2024 בכנסת עם כל ההתאמות הנכללות בו".

ירון הוסיף: "הכלכלה הישראלית מושתת על יסודות כלכליים חסונים ובריאים, תוך הובלה עולמית בתחומי חדשנות וטכנולוגיה. ידענו להתאושש מתקופות קשות בעבר ולחזור לשגשג במהרה, ויש לכלכלה הישראלית את החוזקות להבטיח שכך יהיה גם הפעם".

נזכיר כי ראש הממשלה נתניהו הגיב באופן חריג בעיצומה בשבת על הורדת הדירוג ואמר: "כלכלת ישראל איתנה. הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה. הדירוג יעלה חזרה ברגע שננצח במלחמה - ואנחנו ננצח".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה להחלטה: "הכלכלה הישראלית חזקה בכל המדדים. ביכולתה לתמוך את כלל מאמצי המלחמה, בחזית ובעורף, עד הניצחון שיושג בעזרת השם ובגבורת הלוחמים, ולחזור למסלול צמיחה מואץ".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום