הנשיא ביידן התייחס לנשיא מצרים כ"נשיא מקסיקו"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התבלבל הלילה במסיבת עיתונאים, כשהתייחס לנשיא מצרים, א-סיסי, כ"נשיא מקסיקו". במסיבת עיתונאים, ביידן טעה ואמר שלמקסיקו יש גבול עם עזה, ושהנשיא שלה, סיסי, נתן אישור לכניסת סיוע הומניטרי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 9.2.2024 | 09:12

הנשיא ביידן בהצהרה | צילום: צילום מסך

האם מקסיקו החליפה את הנשיא שלה? ככל הנראה הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, חושב כך, הוא התייחס לעמיתו המקסיקני כנשיא מצרים.

הטעות של הנשיא ביידן אירעה הלילה במסיבת עיתונאים, כשהוא מתייחס לסוגיית כניסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, הוא אמר כי שוחח עם נשיא מקסיקו כדי שתיכנס הספקה.

"כידוע, בתחילה נשיא מקסיקו, סיסי, לא רצה לפתוח את הכניסה כדי להביא סיוע הומניטרי (לרצועת עזה). דיברתי איתו, שכנעתי אותו", אמר ביידן.

בשבועות האחרונים הגיעו היחסים בין מקסיקו לארה"ב לשלב מתוח לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הציע לסגור את הגבול בין שתי המדינות במטרה להכיל את משבר המהגרים ואת הרוגז של ממשלת טקסס.

בשבועות האחרונים הגיעו היחסים בין מקסיקו לארה"ב לשלב מתוח לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הציע לסגור את הגבול בין שתי המדינות במטרה להכיל את משבר המהגרים ואת הזעם של ממשלת טקסס שמתמודדת עם אלפי מהגרים לא חוקיים.

זו לא הפעם הראשונה שביידן טועה בשמות ובתפקידים, ב-2021 הוא עשה טעות עם עמנואל מקרון, נשיא צרפת, ואנגלה מרקל הגרמנית, שאותם הוא בלבל עם הנשיאים הקודמים שכבר לא בחיים.

הבלבול של ביידן לא מפתיע. בדו"ח החוקר המיוחד שחקר את סוגיית המסמכים הסודיים של ביידן נקבע, שלזיכרונו של הנשיא ביידן יש מגבלות משמעותיות וכי הוא "לא זכר מתי הוא היה סגן הנשיא, או מתי בנו בו מת". עוד פורסם בדו"ח: ביידן הוא "קשיש עם זיכרון גרוע".

ה-CNN דיווח כי עורכי דינו של ביידן כתבו ליועץ וביקשו ממנו לשנות את תיאור זכרונו של הנשיא בהתחשב בבחירות הקרובות שיעוררו חשש לגבי יכולותיו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום