העיצום הכספי שהוטל על יבואנית כלי העבודה מקיטה הופחת

בית הדין לתחרות נתן תוקף של פסק דין להסדר הפשרה בין ארגנטולס בע"מ ונושאי משרה בה לממונה על התחרות | לפי ההסדר שהוסכם בין הצדדים, בגין החיסכון במשאבים הציבוריים הופחת העיצום שהוטל על ארגנטולס בשיעור של 18%, והעיצומים שהוטלו על נושאי המשרה בוטלו

קובי ברקת | כלכלי 8.2.2024 | 21:30

פסק דין | צילום: freepik

בית הדין לתחרות נתן תוקף של פסק דין להסדר הפשרה בין ארגנטולס בע"מ ונושאי משרה בה לממונה על התחרות.

על-פי הסדר הפשרה קביעת הממונה על הפרת החוק עומדת ויופחתו העיצומים הכספיים.

כזכור, ארגנטולס, יבואנית כלי העבודה מקיטה, חויבה לשלם קנס של כ-5.5 מיליון שקל, בגין קביעת מחיר מינימום. כמו כן, הוטלו עיצומים בגובה של 320,000 - 250,000 גם על שלושה נושאי משרה בכירים בחברה.

כאמור, ביום 25 ביולי 2022, הודיעה הממונה על התחרות לארגנטולס כי היא קובעת שהסדרי הכתבת מחיר מינימום שארגנטולס היתה צד להם בתחום כלי העבודה החשמליים הם הסדרים כובלים אסורים. זאת, לאחר שהעלתה בדיקת הממונה כי במהלך השנים 2018-2017 פעלה ארגנטולס על מנת להעלות את המחירים לצרכן של מוצרי מקיטה.

ארגנטולס עשתה זאת באמצעות דרישה מלקוחותיה הקמעונאים להעלות את מחירי המוצרים של המותג מקיטה המוצגים באינטרנט, ובמיוחד בפלטפורמת השוואת המחירים זאפ. בנוסף, ארגנטולס הגיעה להסדרים עם מספר קמעונאים לפיהם הקמעונאים יפסיקו ביחד לפרסם את מוצרי מקיטה באתר זאפ במועד מסויים.

בשל הסדרים אלו החליטה הממונה להטיל על ארגנטולס ושלושה נושאי משרה עיצומים כספיים. זהו המקרה הראשון בישראל בו הטילה הממונה עיצומים כספיים בשל הסדרי הכתבת מחיר.

ביום 23 בינואר 2023, עררו ארגנטולס ונושאי המשרה על קביעת הממונה לבית הדין לתחרות. בחודש ינואר 2024 הגיעו ארגנטולס ונושאי המשרה להסדר עם הממונה על התחרות, אשר במסגרתו יימשך הערר כך שקביעת הממונה תהא חלוטה .

לפי ההסדר שהוסכם בין הצדדים, בגין החיסכון במשאבים הציבוריים הופחת העיצום שהוטל על ארגנטולס בשיעור של 18%, והעיצומים שהוטלו על נושאי המשרה בוטלו.

הסדר הפשרה משקף איזון ראוי בין השיקולים השונים ומקדם את אינטרס הציבור באופן המיטבי. במסגרת ההסדר יינתן לקביעת הממונה תוקף חלוט באופן שיש בו כדי להנחות את השוק ביחס להסדרי הכתבת מחיר אנכית. כמו כן, תוקפה החלוט של הקביעה מקל על ניהולם של הליכי אכיפה פרטית נגד ארגנטולס, שכן הקביעה היא ראיה לכאורה בכל הליך משפטי, וההליכים לא יתעכבו בשל הערר שהיה צפוי להתנהל בבית הדין לתחרות. ההסדר המוצע מייתר את המשך ההתדיינות בין הצדדים, תוך חיסכון ניכר במשאבי ציבור וזמן שיפוטי.

ביום 25 בינואר 2024, נתן בית הדין לתחרות להסדר הפשרה תוקף של פסק דין. פסק הדין, וכן הסדר הפשרה, מפורסמים באתר הרשות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום