הפרקליטות משכה את הבקשה: גופת הנער מבית שמש לא תנותח

בית המשפט המשפט העליון אמור היה להכריע בצהריים בפרשת נתיחת גופת הנער החרדי מבית שמש, אולם דקות לפני תחילתו נרשמה תפנית, כאשר הפרקליטות החליטה למשוך את בקשתה לנתח | בינתיים, ההפגנות התחדשו הבוקר בכמה מוקדים, עימותים בשכונת גאולה בירושלים

אבי גדלוביץ' | חרדים 7.2.2024 | 11:19

המחאות בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בית המשפט העליון קיבל הבוקר (רביעי) את עתירת משפחתו של הנער חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז"ל, ועיכב את ביצוע נתיחת הגופה עד להכרעה בדיון שנקבע לשעה 13:00. אולם דקות ספורות לפני תחילת הדיון ולמרות טענות המשטרה אתמול על חשדות המחייבים נתיחה ונגד החלטת שופט ביהמ"ש השלום אלעד לנג הודיעה נציגות הפרקליטות לנציג המחלקה המשפטית של זק"א עו"ד דרור שוסהיים כי המשטרה חוזרת בה מבקשתה לנתח את גופת המנוח בן ה-13 מבית שמש.

המשמעות המעשית היא שגופתו תשוחרר לקבורה. הלוויתו תתקיים היום בשעה 16:00 בבית הלוויות שמגר ומשם לחלקת חסידים דרום בהר המנוחות. שם ייטמן.

בינתיים נרשמו גם הבוקר מחאות סוערות נגד הנתיחה בכמה מוקדים ברחבי הארץ: קנאים מפגינים מאז שעות הבוקר בירושלים, בית שמש, בצפת ובנוף הגליל, תוך חסימת צירי התנועה. בשכונת גאולה בבירה נרשמים עימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה - שעושה שימוש בפרשים ואמצעים נוספים לפיזור הפגנות.

המפגינים מחו נגד הכוונה לנתח את גופתו של הנער החרדי בן ה-13, שאותר אמש ללא רוח חיים בביתו בשכונת חפציבה בבית שמש. בפרקליטות דרשו לבצע את הנתיחה מאחר ולטענת המשטרה נמצאו ממצאים המצריכים בדיקה.

אולם בתום הדיון שנערך אתמול בבקשת הפרקליטות לבצע נתיחה בגופת הנער, קבע בית המשפט כי גופתו תנותח. משפחתו עתרה לבית המשפט עליון. כאמור דקות לפני שהשופטים נדרשו להכריע משכה הפרקליטות את בקשתה.

מחאות נערכו אמש בכמה מוקדים ברחבי הארץ, כשהעיקריים שבהם הם ירושלים ובית שמש. הפגנות התקיימו במקביל גם בחריש, בנוף הגליל ובסמוך למכון לרפואה משפטית באבו כביר. למעלה מ-20 מפגינים נעצרו עד כה במחאות ברחבי הארץ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום