תיק 1000: היועמ"ש לשעבר מעיד; אורחת מפתיעה באולם בית המשפט

לפי וינשטיין, נתניהו מעולם לא אמר לו על כך שהוא מקבל מתנות מאנשים שונים | גם לפני כחצי שנה, בעדותו של המיליארדר ארנון מילצ'ן באנגליה, טסה הגב' שרה נתניהו  כדי להיות באולם בעדות

ראובן כספי | חדשות בארץ 7.2.2024 | 10:40

יהודה וינשטיין | צילום: פלאש 90

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשך גם בחסות המלחמה והבוקר (רביעי) במסגרת תיק 1000, תיק המתנות, מעיד היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד יהודה וינשטיין. עו"ד וינשטיין, שכיום הוא עורך דין פרטי, היה היועמ"ש בין השנים 2010 ל-2016. האורחת המפתיעה שהגיעה לדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים היא אשת ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו. לפני חצי שנה איש העסקים ארנון מילצ'ן העיד בברייטון שבאנגליה במסגרת תיקי 1,000 ו-2,000. העדות נשמעה באנגליה בשל סירובו להגיע לארץ ואישור שקיבל מבית המשפט בשל מגבלות רפואיות להגעתו,העדות הועברה לאולם הדיונים בבית המשפט המחוזי בירושלים, אליו הגיע ראש הממשלה נתניהו, כאשר מול מילצ'ן בברייטון ישבה גם אז, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

בעדותו אמר היועמ"ש לשעבר וינשטיין כי "מ-2010 עד 2016 הייתי היועץ המשפטי לממשלה. קודם לכן הייתי סנגור המון שנים, ולפני כן תובע בפרקליטות מחוז מרכז. כיהנתי כיועמ"ש תחת בנימין נתניהו. היום אני עוסק בייעוץ למדינות זרות". באשר לשאלה באיזו מידה נתניהו פנה אליו כיועמ"ש ותיאר שהוא מקבל מתנות מאנשים שונים, ויינשטיין השיב כי "הוא מעולם לא אמר". עורך הדין יונתן תדמור מפרקליטות מיסוי וכלכלה שאל בתגובה "באיזה מידה הוא פנה ושאל אותך לגבי גבולות המותר והאסור בקבלת מתנות?". וינשטיין ענה כי "מעולם לא שאל. גם לא שיחה אקראית. לא נתתי שום חוות דעת בנושא הזה, לא בעל פה ולא בכתב". עו"ד תדמור שאל: "כיצד מועברות פניות לחוות דעת כאלו מיועמ"ש?", והעד השיב: "בדרך כלל בכתב, אם יש פנייה חייבת להיות לה תיעוד".

תדמור המשיך: "מי אמור לעסוק בשאלה של מותר ואסור של נבחר ציבור בכיר?". וינשטיין: "התשובה שלי היפותטית כי לא פנו אליי. אני מניח שפונים ליועמ"ש המשרד או לממשלה, תלוי מי. שר פונה ליועץ של משרדו, מן הראוי שראש הממשלה פונה ליועצת שלו, של המשרד או ליועמ"ש. היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה לא פנתה אלי בסוגיה". עו"ד תדמור: "מה ידעת על מילצ'ן?". וינשטיין: "שמעתי את שמו בתקשורת. לא הייתה לי שיחה בעניינו עם נתניהו אף פעם. הוא לא דיבר איתי עליו". תדמור: "מה ידעת על האינטרסים של מילצ'ן בישראל?". וינשטיין: "לא ידעתי. את ג'יימס פאקר לא הכרתי. נתניהו לא סיפר לי עליו". תדמור: "לפני שמונית ליועמ"ש, מה היה הקשר שלך לנתניהו?". וינשטיין: "הייתי סנגורו לפני 25 שנה, ייצגתי אותו יחד עם עו"ד יעקב וינרוט".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום