באישור ישראל: הירדנים וההולנדים הצניחו סיוע הומניטרי בעזה

מטוסים השייכים לחיל האוויר המלכותי הירדני ולחיל האוויר ההולנדי ביצעו שתי גיחות אוויריות בסביבת בית החולים השדה הירדני בעזה, שם החיילים הצניחו סיוע הומניטרי. העלות המוערכת של המבצע היא מיליון יורו

יענקי פרבר | חרבות ברזל 6.2.2024 | 07:59

מטוס תובלה | צילום: Pixabay

חילות האוויר הירדניים וההולנדים הצניחו מזון ואספקה ​​רפואית בעזה. על פי הדיווחים בירדן, הירדנים השתמשו במצנחים מונחי GPS כדי להנחית את ארגזי הסיוע בסביבת בית חולים שדה ירדני, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית של ירדן פטרה. זאת לא הפעם הראשונה שירדן מצניחה ציוד בעזה, בחודשים האחרונים הירדנים הצניחו כמה פעמים ציוד הומניטרי באישור ישראל.

מטוס התובלה הצבאי C-130 טס ביום ראשון האחרון משדה תעופה בירדן, במבצע שתואם עם ישראל מבעוד מועד. המטוס והצוות חזרו כולם בשלום, כך מסר משרד החוץ ההולנדי בהצהרה. עלות הגיחות כמיליון יורו.

"סיוע יבשתי הוא הדרך היעילה ביותר להביא ציוד סיוע למקום בקנה מידה גדול. אבל עד כה, הגישה דרך הגבולות הייתה מוגבלת מדי. זו הסיבה שהצניחה נבחרה כעת", מסר משרד החוץ ההולנדי.

עוד נמסר: "שתי המדינות ביצעו את הפעולה עם מטוס תובלה C-130. הסחורה נועדה לחדש את האספקה ​​של בית החולים שירדן מפעילה מאז 2009. המימון הגיע מתקציב סחר חוץ ושיתוף פעולה לפיתוח. ירדן העבירה בעבר מספר משלוחים מהאוויר כדי להקל על המצב הקשה של בית החולים. הפעם, המטוס הצבאי ביצע את הפעולה במשותף ויצא משדה תעופה בירדן, המבצע תואם עם ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום