סיכום: כיצד השפיעו תקפות החות'ים בתימן על החברות השונות?

השביתות אילצו ספינות לשנות נתיב, ובכך הן גרמו לשיבושים גדולים בשרשראות הייצור של החברות השונות | סיכום ביניים של הענפים שהושפעו לרעה

ראובן כספי | חדשות בעולם 4.2.2024 | 23:42

אימונים של המורדים החות'ים | צילום: יח"צ

ההתקפות של המורדים החות'ים בתימן בים האדום שיבשו את הסחר הבינלאומי בנתיב השיט הקצר בין אירופה לאסיה. התקיפות מכוונות לנתיב המהווה כ-15% מתעבורת הספנות בעולם, מה שמאלץ כמה חברות ספנות לנתב את כלי השיט שלהן. ההתקפות הכריחו כמה ספינות מסחריות שעוברות בתעלת סואץ ובמיצר באב אל-מנדב לקחת נתיב חלופי וארוך הרבה יותר סביב כף התקווה הטובה של דרום אפריקה, מה שגרם לשינויים ועיכובים גדולים.

להלן סיכום של ההשפעה של תקיפות החות'ים על חברות גדולות:

תחום הרכבים

Geely: יצרנית הרכב השנייה בגודלה בסין לפי מכירות אמרה ב-22 בדצמבר שמכירות הרכב החשמלי שלה (EV) ככל הנראה יושפעו מעיכוב באספקה.
סוזוקי: מפעל הייצור של החברה בהונגריה החל מחדש את הייצור ב-22 בינואר כמתוכנן לאחר עצירה בשבוע הקודם עקב עיכובים בהגעתם של מנועים מתוצרת יפן. 

טסלה: יצרנית הרכבים החשמליים בארה"ב עצרה את מרבית ייצור המכוניות במפעל שלה ליד ברלין מה-29 בינואר עד ה-11 בפברואר עקב מחסור ברכיבים שנגרמו כתוצאה משינויים בנתיבי התחבורה.
 

תחומים שונים

Electrolux: יצרנית מכשירי החשמל הביתיים השוודית הקימה צוות משימה כדי למצוא מסלולים חלופיים או לזהות משלוחים עדיפות כדי לנסות למנוע שיבושים. ב-2 בפברואר אמר המנכ"ל שלה שהעלויות הקשורות להתפתחויות בים סוף ניתנות לניהול. "אם המצב מתמשך, אני מודאג יותר מעלויות גבוהות יותר מאשר מהסיכון להשהות את הייצור", הוסיף.

לוג'יטק: מנכ"ל יצרנית הציוד ההיקפי למחשבים אמר ב-23 בינואר ששולי הרווח ייפגעו מעלויות הובלה גבוהות יותר עקב משבר ים סוף.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום