שיטות המחבלים השתנו וצה"ל נערך בהתאם | כל הפרטים והיעדים החדשים

המחבלים פחות מסתתרים במנהרות יותר במחסות ההומניטריים וריכוזי האוכלוסייה באזור | צה״ל נוקט בשיטת פעולה אחרת כדי לתפוס את המחבלים - מכתר את המחסה, ומפנה ממנו את כל האוכלוסיה במסדרון הומניטרי 

ראובן כספי | חרבות ברזל 4.2.2024 | 09:39

מלחמת חרבות ברזל | צילום: דובר צה"ל

בצה״ל מזהים שיטת פעולה אחרת של המחבלים באזור - פחות מסתתרים במנהרות, ויותר במחסות ההומניטריים וריכוזי האוכלוסייה באזור - ומשם יוצאים להתקפות נגד כוחותינו, כך דווח הבוקר (ראשון) ביומן הבוקר של גלי צה"ל. בשלב הזה מספר האזרחים שמתגוררים בצפון הרצועה עומד על  כ-200,000, רובם מרוכזים במחסות כאלה.

בהתאם לכך, צה״ל נוקט שיטת פעולה אחרת כדי לתפוס את המחבלים - מכתר את המחסה, ומפנה ממנו את כל האוכלוסיה במסדרון הומניטרי - וכך שם את היד על המחבלים שמסתתרים בו. באופן הזה נתפסו בשבוע האחרון כ-70 מחבלים, בהם מפקדים בדרג מ״פ ומג״ד בחמאס ובג׳יהאד האסלאמי, שמוסרים מודיעין יקר ערך בחקירות.

במקביל, המבצע האוגדתי שמנהלת אוגדה 162 מאז יום ראשון מתנהל עם 2 חטיבות (401 והנח״ל), על שני יעדים תת קרקעיים אסטרטגיים וחשובים לחמאס. יש התנגדות רבה של חמאס באזור בניסיון להגן על היעדים האלה. ההערכה בצה״ל: יידרשו עוד כשבועיים למבצע. בהמשך יתקיימו מבצעים דומים בהיקפם בצפון הרצועה.

עוד יעד מרכזי של צה״ל בצפון הרצועה הוא מח״ט העיר עזה, עז א-דין אלחדאד. הוא נתפס כגורם מרכזי מאוד במאמצי השיקום של חמאס באזור. בעבר הותקף פעם אחת - אך לא נפגע בתקיפה. ההערכה שהוא נמצא במנוסה ומנותק מתקשורת כדי להקשות על צה״ל באיתורו.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום