יגיע לישראל? LEVC מציגה רכב חשמלי ראשון

החברה נערכת לשיווק ב-40 מדינות והדגמים שתציג בעתיד יתבססו כולם על הפלטפורמה החדשה. למרות שהיצרנית טרם חשפה הרבה פרטים על הדגם החדש, לא קל להבחין שמדובר בעוד מיניוואן חשמלי סיני גדול

רוני נאק | רכב ותחבורה 1.2.2024 | 09:53

העתיד החשמלי של הוואנים? | צילום: LEVC

יצרנית הרכב LEVC , שאנחנו בישראל מכירים בעיקר בזכות "המונית הלונדונית" מציגה רכב נוסעים חשמלי ראשון – ה-380L. עד כה LEVC יצרה אומנם את המוניות הלונדוניות בגרסה סביבתית ו"ירוקה", אבל הגרסה הזאת לא הייתה חשמלית מלאה, אלא צוידה גם במנוע בנזין שעובד לצד המנוע החשמלי.

לפי LEVC, ה-380 L מבוסס על פלטפורמה חדשה וייעודית לרכב חשמלי שפותחה בשיתוף החברה האם של היצרנית, ג'ילי.

העתיד החשמלי של הוואנים? LEVC מציגה מובילת נוסעים חשמלית ומצטרפת בכך ליצרנים סינים אחרים המציעים דגמים דומים. קרדיט LEVC

למרות שהיצרנית טרם חשפה הרבה פרטים על הדגם החדש, לא קל להבחין שמדובר בעוד מיניוואן חשמלי סיני גדול, קטגוריה שנראה שיצרני הרכב היפנים והמערביים פשוט שכחו. ה-380 L ייוצר במפעל LEVC בעיר ייוו שבסין ולפי ההצהרות של LEVC הדגם הזה ייועד ככל הנראה גם לשיווק במערב, כלומר הוא יוכל להגיע גם לישראל, בה כבר פעילה כאמור יבואנית של רכבי LEVC – ששמה הוא אי וי מוטורס.

לדברי אלכס נאן, מנכ"ל LEVC, "אנו בונים את מקומנו בתוך קונצרן ג'ילי וכך נוכל לשדרג את יכולות המחקר והפיתוח שלנו, שרשרת האספקה העולמית שלנו ומשאבי היצור שלנו כדי לעמוד במטרותינו השאפתניות".

בנוסף ציין נאן כי החיבור לג'ילי מאפשר ל-LEVC להתמקד בשאיפות גלובאליות – כלומר להיות מסוגלת לייצר רכבים עבור שווקים רבים. בדבריו ציין נאן כי החברה נערכת לשיווק ב-40 מדינות והדגמים שתציג בעתיד יתבססו כולם על הפלטפורמה החדשה - והחשמלית של היצרנית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום