דיון בקבינט על שאלת היום שאחרי; שליח נתניהו יגיע לבית הלבן לדון בסוגייה

ביום חמישי התקיים בקבינט דיון על סוגיית היום שאחרי ברצועת עזה, בו הובאו עמדות השרים למי שצריך לנהל את הרצועה ביום שאחרי המלחמה | השר רון דרמר, שנחשב מקורב לראש הממשלה נתניהו, יגיע לבית הלבן ויעסוק בעניין

שלו שינברג | מדיני 30.1.2024 | 22:41

רון דרמר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום חמישי האחרון התקיים בקבינט דיון בשאלת "היום שאחרי", בו בין היתר הובאו עמדותיהם של מספר שרים בשאלה, כך דיווח מוטי קסטל ב'עכשיו 14'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש שליטה ביטחונית ישראלית מלאה במסגרתה תינתן לישראל אפשרות לצאת ולהיכנס כל זמן שרוצים. השר בני גנץ טען כי יש לכונן שלטון פלסטיני מקומי שישען על מדינות האיזור.

סמוטריץ' אמר כי צריך ממשל צבאי עד שתקום מנהיגות אזרחית. השר ישראל כ"ץ השיב לו: "שליטה אזרחית כמו שאתה מציע לא הגיונית - צריך להקים מנגנון של כוח בינלאומי שישלוט ברצועה. עם עמדה כזאת פלא שאתה יורד בסקרים?".

בן גביר הציג את עמדתו לפיה יש לשחרר כל הרצועה ולעודד הגירה מרצון של מאות אלפים כפיילוט, ובהמשך להחזיר התיישבות יהודית ובסיסים לאורך הרצועה. דיכטר טען כי יש לשלוט בציר פילדלפי.

בתוך כך, ב"וואלה" דווח הערב כי השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר שנחשב מקורב מאוד לראש הממשלה נתניהו, יגיע מחר לבית הלבן לשיחות בנושא המלחמה בעזה ושאלת היום שאחרי.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום