הלוחמים מוצאים חפצים שנגנבו מיישובי העוטף: "בכל בית שלישי יש מזכרת"

האזרחים העזתים שנכנסו בגלים השניים והשלישיים לקחו לעצמם מזכרות רבות מיישובי העוטף | חיילי צה"ל מוצאים אותם ומנסים להשיבן לבעליהם

ראובן כספי | חרבות ברזל 30.1.2024 | 11:31

חיילים לוחמים עזה | צילום: דובר צה"ל

לוחמי צה״ל המשרתים בעזה ומבצעים חיפושים בתוך בתי התושבים, אומרים כי הגל השני ושלישי של מחבלי החמס שנכנס לישראל במהלך המתקפה הרצחנית של ה-7 באוקטובר, לקח לעצמו מזכרות והן מפוזרות בכל הרצועה ובכל חאן יונס, כך מדווחת העיתונאית כרמלה מנשה. לדברי הלוחמים הם נדהמים לגלות כי בכל בית שלישי יש מזכרת. הם מסייגים כי אמנם טרם מצאו חטופים אבל בהחלט הם הצליחו להגיע למקומות בהם שהו.

לפני כשבועיים מצאו כוחות צה"ל בעזה, תיק גב עם תחמושת שנגנב מהישוב הסמוך אליו. "באהבה מוועדת חיילים, כפר תבור", נכתב על התיק. אימו של אחד החיילים שמצאו את התיק כתבה בפוסט שפרסמה כי "לפני כמה ימים קיבלנו בקבוצת ההורים של הנחלאווים הודעה מהמ"פ, הוא רצה לרומם את רוחנו אחרי יותר מדי זמן שלא שמענו מהילדים. בהודעה סיפר המפקד כי מחלקה של חיילים פשטה על בית מ"פ חמאס, שם ואיתרה משגרי RPG ותחמושת נוספת.

החייל שבתמונה, הבן הבכור המתוק שלי, אחרי שבועיים וחצי שלא שמענו ממנו, יצא אתמול בערב מעזה וכשהתקשר הוא סיפר לנו את הסיפור מזווית הראיה שלו. באותו נמצא תיק מלא תחמושת. מכל התיקים שבעולם, מכל הכתובות שבעולם, על התיק ההוא הייתה הכתובת הבאה: 'באהבה מוועדת חיילים, כפר תבור'. כאן, ליד הבית".

לפני כחודש, מאור לביא הי"ד שנפל בקרב ברצועת עזה, מצא חנוכייה בתוך בית מחבל בעזה. בראיון לאסף ליברמן ב'כאן רשת ב' סיפר: "ראינו את החנוכייה מבצבצת מעל אחת השידות ולקחנו אותה. תחושת הבטן שלי אומרת שהיא כנראה נגנבה בשבת שמחת תורה - הייתי רוצה להחזיר אותה לבעלים". הוא הוסיף כי בנר שביעי ושמיני הם הדליקו בה נרות בשג'אעיה: "זה היה מעמד מרגש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום