זו יצרנית הרכב שתפטר 15% מעובדיה

פולסטאר הייתה אמורה להגיע השנה למכירות של כ-60,000 מכוניות, אך היא לא עמדה ביעד הזה. פולסטאר מכרה בישראל בשנה שעברה 251 מכוניות בלבד

רוני נאק | רכב ותחבורה 29.1.2024 | 09:19

פולסטאר 2 החשמלית. היצרנית מצמצת 15% מכוח העבודה | צילום: פולסטאר

יצרנית הרכב החשמלי פולסטאר שמכוניותיה משווקות גם בישראל הודיעה בסוף השבוע על קיצוץ דרמטי. לפי החברה, היא תפטר 450 עובדים של היצרנית אשר מהווים 15% מכלל כוח העבודה של החברה. במונחים של עולם הרכב – 15% הם מספר מאוד משמעותי, במיוחד עבור יצרנית רכב שאינה מהגדולות בעולם.

פולסטאר עצמה החלה את דרכה כחטיבת הספורט של יצרנית הרכב וולוו, והתמחתה בעיקר ביצור של גרסאות חייתיות של דגמי וולוו הקיימים, אבל עם השנים הפכה פולסטאר ליצרנית רכב עצמאית שמתמחה רק ביצור של מכוניות חשמליות במפעלי החברה בסין.

פולסטאר עצמה שייכת כיום לוולוו ולג'ילי. לפי הודעת פולסטאר, הקיצוץ בכוח האדם נובע מ"תנאים מאתגרים". לפי פרסומים בעולם, פולסטאר הייתה אמורה להגיע השנה למכירות של כ-60,000 מכוניות, מספר שאינו גדול בכלל בהתחשב בעובדה שטסלה הודיעה שמכרה בשנה שעברה מעל 1.8 מיליון מכוניות, אך פולסטאר לא עמדה ביעד הזה והצליחה למכור מספר מכוניות יותר נמוך – בערך 54 אלף מכוניות.

לפי נתוני איגוד יבואני הרכב הישראלי, פולסטאר מכרה בישראל בשנה שעברה 251 מכוניות. בשנת 2022 היא מכרה בישראל 119 מכוניות. המתחרה הבולטת ביותר של פולסטאר: טסלה, מכרה 6,767 מכוניות חדשות בשנה שעברה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום