חוששת מאיראן: ירדן ביקשה מארה"ב מערכות פטריוט

החשש גובר במערכת הצבאית והביטחונית של ירדן כי מיליציות איראניות השולטות כעת בדרום סוריה מנצלות את המלחמה בעזה כדי להשיג פריצת דרך ביטחונית

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 29.1.2024 | 08:39

תקיפות המילציות | צילום: דוברות החות'ים

מקור ביטחוני בכיר ירדני אמר לרויטרס כי ירדן פנתה לאחרונה בבקשה לארה"ב לקבל תמיכה צבאית הגנתית מתקדמת יותר של ארה"ב בגלל חששות שאיראן ושלוחותיה עלולות לסבך את המצב במזרח התיכון.

ירדן התריעה לאחרונה לוושינגטון על הצורך הדחוף לחזק את ההגנה שלה מפני מיליציות הנתמכות על ידי איראן בגבולות ירדן עם עיראק וסוריה.

על פי הדיווח, החשש גובר במערכת הצבאית והביטחונית של ירדן כי מיליציות איראניות השולטות כעת בדרום סוריה מנצלות את המלחמה בעזה כדי להשיג פריצת דרך ביטחונית.

השפעתה של איראן בסוריה התרחבה מאז שבעלי בריתה של טהראן, כולל חיזבאללה, עזרו לנשיא סוריה בשאר אל-אסד לדכא את המרד שפרץ ב-2011.

מיליציות הנתמכות על ידי איראן שולטות בגבולה הדרומי של סוריה עם ירדן, ועמאן מאשימה אותן ואת איראן בניהול עסק להברחת סמים.

כמה גורמים ירדנים אמרו כי מיליציות פרו-איראניות בעיראק ובסוריה, שהסלימו את ההתקפות על בסיסי ארה"ב באזור מאז מלחמת ישראל-חמאס, משתמשות גם במלחמת הסמים כדי להגביר לחץ על ירדן, בעלת ברית איתנה של ארה"ב שמארחת מאות חיילים אמריקאים.

ירדן גם ביקשה מוושינגטון מערכות ההגנה האוויריות הפטריוט כחלק מהדאגה הגוברת שלה אם המלחמה בעזה תמשוך את איראן ואת המיליציות האזוריות החמושות היטב בגבולות הממלכה.

נוכחותם של חיילי ארה"ב בירדן היא עניין רגיש במדינה שבה הסנטימנט האנטי-אמריקני גבוה בגלל תמיכתה של וושינגטון בישראל במלחמתה נגד חמאס. ממשלת ירדן חתמה על הסכם הגנה עם ארה"ב בינואר 2021, שנותן לכוחות ארה"ב "גישה ללא הפרעה" למספר מתקנים צבאיים ירדניים, אתרי אחסון לציוד ומתקנים אחרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום