אסף רוזנצוייג: דיווח באיראן: הנשיא מסעוד פזשכיאן לא ישתתף בפסגת האקלים השנתית שתחל מחר באזרבייג'אן בשל נוכחותו של נשיא המדינה יצחק הרצוג.
שבוע חדש, ריקול חדש בטסלה: 200,000 מכוניות בסכנה
לפי הפרסומים בארצות הברית, עד כה נרשמו 81 תלונות על בעיה זו מצד בעלי מכוניות, מה שגרם ל-NHTSA להכריז על הריקול. הבעיה עלולה לפגוע ביכולתו של הנהג לראות את המתרחש מאחורי הרכב
ה- NHTSA, הסוכנות האמריקאית לבטיחות בדרכים מודיעה על ריקול חדש לטסלה. במסגרת הריקול יזומנו 200,000 מכוניות חשמליות של היצרנית: טסלה מודל S, טסלה מודל Y וטסלה מודל X – לצורך תיקון בעיית תוכנה שעלולה לפגוע ביכולת נהגים לראות את המתרחש מאחורי הרכב בזמן נסיעה לאחור.
ה-NHTSA, טוען שבמכוניות האמורות קיים מה שמוגדר על ידי ה-NHTSA כ "חוסר יציבות תוכנה" שעלול לפגוע ביכולתו של הנהג לראות את המתרחש מאחורי הרכב.
לפי הפרסומים בארצות הברית, עד כה נרשמו 81 תלונות על בעיה זו מצד בעלי מכוניות, מה שגרם ל-NHTSA להכריז על הריקול. אבל כאן יש עדכון חשוב שגורם לנו לשאול האם אנחנו בכלל יכולים לקרוא לזה "ריקול"? כי לפי הפרסומים בארצות הברית הפתרון של טסלה היה מאוד פשוט: לשחרר עדכון OTA שפתר את הבעיה.
למי שאינו מכיר, OTA פירושו OVER THE AIR. כלומר עדכון שנעשה באופן אוטומטי על ידי שליחה של "חבילת תוכנה" דרך האינטרנט היישר למחשבי הרכב. מה זה אומר? שהנהגים לא צריכים להגיע למוסך, לא שורפים זמן כשהמכונית עוברת את התיקון, הם רק צריכים לאשר שהם מקבלים את העדכון ותוך כמה דקות הרכב מבצע את עדכון התוכנה בלי שמוסכניק יגע בו, בדיוק כמו עדכון תוכנת מחשב. אז אנחנו שואלים: האם ההיסטריה מוצדקת וצריך לקרוא לזה בכלל ריקול? מה דעתכם?