גל ההתייקרויות לא עוצר - חברת הטואליטקה הפופולרית מצטרפת

חברת הטואליטיקה למוצרי ילדים ותינוקות, ד"ר פישר, הודיעה כי בכוונתה להעלות מחירים בשיעור של 10% בחלק ממוצריה החל מ-1 במרץ

ראובן כספי | כלכלי 24.1.2024 | 21:07

אילוסטרציה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

יצרנית מוצרי טואלטיקה לתינוקות וילדים, ד"ר פישר, מודיעה הערב (רביעי) כי תעלה מחירים ב-10% בחלק ממוצרי החברה החל מ-1 במרץ, כך דווח ב'חדשות 12'.

בפעם הקודמת שזה קרה היה זה בשנת 2021, אז פנתה חברת דר׳ פישר, לקמעונאים עם בקשה להעלות מחירי מוצריה ב-9%. "לאחר זינוק משמעותי נוסף במחירי חומרי הגלם והאריזה ועלויות ההובלה - נאלצה החברה להגיש לקמעונאים בקשה להעלאה צנועה ומוגבלת לכ-25 מוצרים בלבד, מתוך פורטפוליו של למעלה מ-500 מוצרים אותם משווקת החברה בישראל", טענו אז.

יצויין כי אמש (שלישי) נערך בוועדת הכספים דיון בנושא "עליית המחירים וגל ההתייקרויות במשק". במהלך הדיון אמרה מיכל פינק, סמנכ"לית אסטרטגיות ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה כי משרדה לא אומר שהמחירים ירדו. "יש פער גדול בין מדינת ישראל למדינות הOECD של כ-20-30% פער ארוך שנים שאנו מכירים לרעת ישראל ולכן משרד הכלכלה מבצע פעולות.

משרד הכלכלה ביחד עם יחידות הסמך חוקקו 100 מיליון ש"ח עיצומים ביישום חסימת יבוא מקביל. יש מאמץ שלנו למנוע את הנושא של מחיר לא הוגן בחירום. אנו מבצעים ניתור מחירים גבוה ושיטתי, מניתי את הרשימה כדי שלא יחשבו שמשרד הכלכלה מזלזל במצב, נהפוך הוא. הנתונים מראים כי מתחילת המלחמה הייתה עליה של כ-3% על פני 3000 מוצרים, שכאשר משווים אותו לאשתקד ליציאה מהחגים בשנה שעברה יש פער של נקודת אחוז אחת שאפשר להסביר אותה ע"י היבטים לוגיסטיים של המלחמה", אמרה.

לפני מספר שבועות דווח כי יבואנית הענק 'שסטוביץ' דורשת עליית מחירים של עשרה אחוזים על כ-15 אחוזים ממוצריה. בשבוע שעבר דווח כי חברת התה הפופולרית 'ויסוצקי' הודיעה לרשתות השיווק על העלאת מחירים במספר קטגוריות, החל מ-1 במרץ.

ברקע הדברים, ישנו חשש של בנק ישראל מפני התפרצות של רכישות שהיו בהמתנה עד כה שיבואו עם סיום השלב הנוכחי במלחמה. כך אירע בסוף מגפת הקורונה כאשר אנשים יצאו בסבבי רכישות ענקיים שנוצרו בשל הביקושים שהיו עצורים במשך הזמן ובכך גורמים לעליית מחירים.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום