החגיגה נגמרה: וולט פגעה בתחרות ותשלם מיליונים לקופת המדינה

בית הדין אישר את הצו המוסכם בין הממונה על התחרות וחברת וולט | במסגרת הצו וולט הודתה כי פעלה באופן המנוגד להוראות חוק התחרות והתחייבה לשלם 8.5 מיליון ₪ | בוולט הגיבו: "ראינו בקרוסלה דרך לגיטימית לקידום השירות עבור המסעדות וציבור הלקוחות בתחילת הפעילות בארץ"

קובי ברקת | כלכלי 24.1.2024 | 13:39

שליח וולט | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית הדין לתחרות אישר השבוע את הצו המוסכם בין הממונה על התחרות לחברת וולט. במסגרת הצו וולט מודה כי היא התנהלה באופן העלול לפגוע בתחרות וכי התנהלותה היתה מנוגדת להוראות חוק התחרות הכלכלית, והתחייבה לשלם סך של 8.5 מיליון ש"ח לאוצר המדינה.

וולט מפעילה פלטפורמה להזמנת מזון ממסעדות אשר מופיעות אצלה בתוך "קרוסלות" – תצוגות מתחלפות של רשימת מסעדות עם מאפיין משותף שמוגדר על ידי וולט. עד לינואר 2022 וולט הפעילה באזור תל אביב קרוסלה שנקראה "רק בוולט" - שכללה רק מסעדות ששילחו את מנותיהן באמצעות וולט בלבד. הקרוסלה הופיעה במיקום גבוה בפלטפורמה שהעניק חשיפה מוגברת לאותן מסעדות, באופן שהעלה חשש לתמרוץ של המסעדות לעבוד עם וולט בלבד. בעקבות בדיקת הרשות, וולט הפסיקה את פעילות קרוסלת "רק בוולט".

במסגרת הצו המוסכם הודתה וולט כי הפעלת הקרוסלה היתה עלולה לפגוע בתחרות, והיתה מוגדת להוראות חוק התחרות הכלכלית, בהיתן שבתקופה הרלווטית וולט פעלה תחת רסים תחרותיים מוגבלים והתלות של מסעדות בשירותי השילוח שלה, בשים לב לגודלה של וולט ולהיקף ההזמות באמצעותה, הייתה גבוהה.

כאמור, בית הדין אישר את הצו המוסכם, ובין היתר ציין בהחלטתו "הצו המוסכם מגלם אכיפה מהירה ויעילה של הוראות החוק, ומהווה חיסכון ניכר בעלויות ציבוריות, לרבות הימשכות ההליכים. בצו יש משום חסכון במשאבי הרשות שיוקצו לפעולות אכיפה נוספות ובמשאבי בית הדין. נוסף על כך, הצו המוסכם מכווין את התנהגות ציבור המפוקחים – גם מבחינת תוכנו וההסכמות שבו (לרבות הודאת וולט בהשפעת התנהגותה על התחרות), וגם מבחינת עצם ההרתעה מהפרה של החוק..." תוך שהוא מציין כי מטרות הצו המוסכם הן ראויות בכך שהן מקדמות את הרתעת המפוקחים מביצוע פעולות שעלולות לפגוע בתחרות והכוונתם, וזאת באמצעות אכיפה מהירה ותוך חיסכון במשאבי הרשות ובית הדין.

תגובת וולט: ״כניסתה של וולט לישראל לפני חמש שנים חוללה מהפכה צרכנית ותחרותית במשק. בתחילת הפעילות בישראל ב-2019 הושקה באפליקציה קרוסלה, אחת מתוך עשרות, שכללה מסעדות שניתן היה לקבל מהן משלוחים רק באמצעות וולט, בעיקר כי עד אז הן כלל לא הציעו משלוחים מקוונים לצרכן. ראינו בקרוסלה דרך לגיטימית לקידום השירות עבור המסעדות וציבור הלקוחות בתחילת הפעילות בארץ, והיא אינה קיימת באפליקציה כשנתיים. הגענו להסכמות עם רשות התחרות במאי 2023, וחשוב להדגיש שאין בהן כל טענה לנזק שנגרם לציבור או לפגיעה בתחרות בפועל.״

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום