מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נשיא מצרים מתלונן: רק 220 משאיות נכנסות ביומיים שלושה לעזה

א-סיסי הדגיש שמעבר רפיח פתוח עשרים וארבע שעות ביממה שבעה ימים בשבוע במהלך כל החודש אך הצעדים שננקטים מצד ישראל מעכבים את כניסת הסיוע. הוא ציין: "מצרים החלה להיות מושפעת ממצב השיט בים האדום" | חמאס מתעקש על הפסקת אש מוחלטת נסיגה מעזה

נשיא מצרים מתלונן: רק 220 משאיות נכנסות ביומיים שלושה לעזה
מעבר כרם שלום צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

עבד אלפתאח א-סיסי נשיא מצרים, מתלונן כי רק 220 משאיות נכנסות ביומיים שלושה לעזה. הוא טען כי בעבר היו נכנסות 600 משאיות ביום. בנאום שנשא בקהיר, דחה א-סיסי, את הטענות שמצרים מונעת כניסת סיוע לעזה.

א-סיסי הדגיש, שמעבר רפיח פתוח עשרים וארבע שעות ביממה שבעה ימים בשבוע במהלך כל החודש אך הצעדים שננקטים מצד ישראל מעכבים את כניסת הסיוע וזה חלק מצורות הלחץ שמפעילה ישראל על הרצועה ותושביו בגלל סוגיית שחרור החטופים, ישראל משתמשת בזה כאמצעי לחץ על התושבים, כך דיווח רועי קייס בכאן חדשות.

א-סיסי גם התייחס למשבר החות'ים בים סוף ואמר כי "מצרים החלה להיות מושפעת ממצב השיט בים האדום ותשיק דיאלוג לאומי עמוק בנושא הכלכלי במקביל לדיאלוג לאומי כולל".

נשיא מצרים, א-סיסי, יצא בקולו נגד ישראל בהקשר של העברת הסיוע ההומניטרי לעזה דרך מעבר רפיח: "המעבר פתוח 24/7. הצעדים שננקטים מצד ישראל כדי שנכניס את הסיוע בלי שאף אחד ייפגע, מעכבים את הכנסתו. זה אחד מאמצעי הלחץ של ישראל על עזה ותושביה כדי להביא לשחרור החטופים".

א-סיסי גם התייחס למשבר בים סוף ואומר כי מצרים התחילה להיות מושפעת מהמשבר הזה (התקפות החות'ים) והיא תשיק דיאלוג לאומי עמוק בנושא הכלכלי במקביל לדיאלוג לאומי כולל.

בתוך כך מקור בחמאס לערוץ אל-מיאדין הלבנוני: "יש התקדמות ברורה בשיחות הפסקת האש בעזה, אבל ההתקדמות הזאת עדיין בראשיתה. ישראל אמרה למתווכים שהיא מעוניינת להגיע לעסקה של כמה שלבים עם חמאס שתוכל להביא להפסקה ארוכת טווח של המלחמה. חמאס מתעקש על הפסקת אש מוחלטת וכוללת ונסיגה של צה"ל מעזה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום