המטוס של מיליונר רוסי ואשתו התרסקו באפגניסטן

יזם רוסי ואשתו נעדרים לאחר שמטוס מנהלים בו נסעו התרסק על הר באפגניסטן כשפיתח בעיות במנועים ובדלק. שישה אנשים סך הכול נהרגו בהתרסקות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 22.1.2024 | 14:05

אילוסטרציה | צילום: צילום מסך

מיליונר רוסי ואשתו טסו במטוס קטן מעל רכס הרים באפגניסטן והתרסקו. היזם אנטולי אבסיוקוב, בן 65 ואשתו, אנה אבסיוקובה, בת 64, היו על סיפון מטוס דאסו פלקון 10X שנעלם מהרדאר ליד מחוז בדאקשאן, בצפון מזרח אפגניסטן, ביום שבת.

ה'דיילי מייל' דיווח כי אנה חלתה במחלה קשה בחופשת יוקרה בתאילנד והוטסה חזרה לרוסיה לטיפול. אנטולי, עוטר על ידי המושל האזורי של פוטין על בניית הכלכלה באזור רוסטוב.

לאחר שאנה פיתחה זיהום מסתורי שדרש טיפול בהנשמה, בעלה שכר מטוס רפואי כדי להעביר אותה מבית חולים בפטאיה שבתאילנד לטוס חזרה למוסקבה.

בנם ויטלי, בן 41, לא הורשה להיכנס למטוס האמבולנס האווירי הקטן, מכיוון שרק מלווה אחד הורשה לעלות על מטוס המנהלים. הוא טס בטיסה רגילה למוסקבה, ונודע לו על ההתרסקות הנוראה לאחר שנחת. במטוס היו שישה נוסעים בסך הכול.

טיסת האמבולנס יצאה מתאילנד ביום שבת ותדלקה בהודו, אך לפי כלי תקשורת ברוסיה, הטייסים דיווחו על בעיות במנועים ובדלק בזמן הטיסה מעל אפגניסטן.

הצוות התריע לבקרת התנועה האווירית על בעיית הדלק בשעה 19:05, שעון מקומי, ביום שבת, וביקש לנחות בטג'יקיסטן בעצירה לא מתוכננת.

מנוע אחד כשל בשעה 19:19, והשני כעבור עשר דקות, והמטוס נעלם מהרדאר בערך בשעה 19:30 שעון מקומי, 80 קילומטרים מנמל התעופה קולוב בטג'יקיסטן. המטוס היה במסלול שנסע מהודו לאוזבקיסטן ומשם במוסקבה.

על פי הדיווח, מדובר בתקרית התשיעית עם מטוס רוסי מתחילת השנה, והשמינית שהתרחשה במהלך טיסה בתשעה ימים ברציפות.

הסנקציות נגד רוסיה בשל מלחמתה באוקראינה גרמו לנחיתות חירום רבות עקב מחסור בחלקי חילוף ותחזוקה של ספקים מערביים. עם זאת לא ברור אם הסנקציות הוטלו על אמבולנס אווירי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום