ישראלי הערים על האמריקאים והעביר טכנולוגיה רגישה לרוסיה

איש עסקים אמריקאי-ישראלי העביר באופן לא חוקי טכנולוגיה אמריקאית רגישה לרוסיה, כך נטען בכתב אישום שהגיש משרד המשפטים האמריקאי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 21.1.2024 | 08:10

אילוסטרציה | צילום: pixabay

איש עסקים ישראלי-אמריקאי נעצר בשל מעורבותו בתוכנית לייצוא בלתי חוקי של טכנולוגיה אמריקאית רגישה לרוסיה, לפני ובמהלך מלחמתה באוקראינה, כך הודיע משרד המשפטים האמריקני.

איליה קאהן, בן 66, נעצר ביום רביעי האחרון בגין חשד כי העביר אלפי חלקי טכנולוגיה שונים מתוצרת אמריקה ל-ELVEES, עסק רוסי עליו הוטלו סנקציות שקשור לצבא רוסיה ולשירות הביטחון הפדרלי הרוסי ה-FSB.

קאהן הוא הבעלים של שתי חברות בארה"ב, שתיהן פועלות בתחום "פיתוח תוכנת אבטחה". חקירה משותפת של משרדי המשפטים והמסחר מצאה כי באמצעות חברות אלו, החשוד ייצא אלפי מיקרו-בקרים, ומשדר תדרי רדיו ל-ELVEES, לפני ואחרי שזה נאסר על ידי ארצות הברית.

לפי הטענה, קאהן העביר ציוד רגיש שכזה מבלי לקבל אישור דרך צד שלישי בדמות חברת שילוח מהונג קונג. לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר 2022, קאהן המשיך לכאורה לספק ל-ELVEES חלקים שיוצרו בטייוואן.

על פי כתב האישום, לאחר שחברה טייוואנית סירבה לשלוח את הציוד לרוסיה, קאהן הגה מזימות אחרות לשלוח את הטכנולוגיה למוסקבה, "קאהן השתמש גם בהונג קונג ובמקומות אחרים ברחבי העולם כנקודות העברה כדי להתחמק מחוקי ותקנות הייצוא של ארה"ב וכדי להסתיר את העובדה כי הציוד מיועד לרוסים".

אם יורשע, קאהן צפוי לעונש מקסימלי של 20 שנות מאסר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום