גבר תאילנדי נידון ל-50 שנות מאסר בגין ביקורת על המלוכה

אדם נכלא לשיא של 50 שנות מאסר בגין ביקורת על המלוכה התאילנדית. מונגקול תירקוט קיבל עונש תחת חוקי הוד מלכותו המחמירים של הממלכה בגלל פוסטים בחשבון פייסבוק אישי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.1.2024 | 08:43

בית כלא | צילום: freepik

גבר תאילנדי נידון ל-50 שנות מאסר בגין ביקורת על המלוכה - תקופת המאסר הארוכה ביותר שנגזרה על פי חוקי הוד מלכותו הנוקשים של הממלכה - כך מסר ארגון לזכויות משפטיות בתאילנד.

גזר הדין שובר השיאים מגיע לאחר מספר שנים שבהן תאילנד הגבירה את השימוש בחקיקה נגד מפגינים פרו-דמוקרטיים,מבקרים אומרים שהוא טקטיקה להשתקת התנגדות.

בית משפט לערעורים בעיר צ'יאנג ראי שבצפון המדינה גזר 50 שנה על מונגקול תירקוט, פעיל פרו-דמוקרטי לשעבר, בן 30, בשל פוסטים בחשבון הפייסבוק האישי שלו.

תחילה הוא נידון ל-28 שנים על ידי בית משפט מחוזי, אך נמצא אשם ב-11 סעיפים נוספים במהלך ערעורו, מה שהוביל לעונש הארוך יותר.

חוק הוד מלכותו מגן על משפחתו הקרובה של המלך מביקורת, גזר הדין הוא הארוך ביותר שנגזר על ביקורת. השיא הקודם היה 43 שנים שניתן ב-2021 לאשה בגלל ביקורת.

מונגקול, בעל חנות בגדים באינטרנט, נעצר לראשונה ב-2021 במהלך מחאה שם קראו לשחרר אסירים פוליטיים. ארגון לזכויות אדם הודיע כי יערער על גזר הדין בבית המשפט העליון. יותר מ-250 פעילים הואשמו על פי חוקי הוד מלכותו מאז תחילת תנועת המחאה ב-2020.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום