נתניהו: "הפסקת המלחמה תשדר חולשה ואז הטבח הבא - עניין של זמן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים מהקריה בתל אביב. נתניהו הבהיר כי המלחמה תימשך עד הסוף ואמר: "הפסקת המלחמה בטרם השגת המטרות ישדר מסר של חולשה". ראש הממשלה נשאל על טעויות שעשה ואמר: "אין איש שחף מטעויות, גם לא אני"

אברהם פריינד | פוליטי 18.1.2024 | 19:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים והתייחס להמשך המלחמה בעזה ובשאר החזיתות ואמר: "קיבלתי היום גלויה מנטע, אמו של לוחם הצנחנים ינון תמיר שנפל בקרבות בעזה. היא כותבת לי 'כדי שנדע שלא נפלו לחינם - השמידו את הרשע'. נטע, אני אומר לך ולמשפחות השכולות - הם לא נפלו לשווא, אנחנו נשמיד את הרשע של חמאס".

נתניהו הבהיר: "בניגוד למה שאומרים, המלחמה נמשכת בכל החזיתות והמלחמה תימשך בכל החזיתות עד להשגת כל המטרות שהצבנו".

ראש הממשלה התייחס גם לסוגיית המחטופים ואמר: "הפסקת המלחמה לפני השגת יעדינו תשדר מסר של חולשה ואז הטבח הבא יהיה רק עניין של זמן. לכן, לא נתפשר על ניצחון מוחלט. 'היום שאחרי' הוא היום שאחרי חיסול חמאס, ולכן קודם כל בא הניצחון והוא יושג רק אם נישאר ממוקדים ומאוחדים מאחורי החיילים שלנו. אחרי טבח 7 באוקטובר אין לנו ברירה אחרת".
 
לדבריו, "זהו ניצחון שעלינו להשיג למען ביטחון ישראל, למען עתידנו ולמען שלום אזורי עם שכנותינו. אני מתחייב בפני המשפחות השכולות ומשפחות החטופים ומתחייב - לא נסיים את המלחמה לפני השבת חטופינו". לדבריו, "הפסקת המלחמה בטרם השגת המטרות ישדר מסר של חולשה ואז הטבח הבא יהיה רק עניין של זמן".

ראש הממשלה התייחס לסוגיית היום שאחרי ואמר: "מי שמדבר על 'היום שאחרי נתניהו', בעצם מדבר על הקמת מדינה פלסטינית עם הרשות הפלסטינית. אני רוצה להגיד היום, זה לא היום אחרי נתניהו, זה היום אחרי רוב אזרחי ישראל".

על המתיחות מול האמריקנים אמר: "ראש ממשלה בישראל צריך להיות מסוגל להגיד לא גם לטובי הידידים שלנו. להגיד 'לא' כשצריך ולהגיד 'כן' כשאפשר. ככה אני נוהג. אני רוצה להרחיב את מעגל השלום לארבע מדינות ערביות, ואני נחוש להרחיב אותו לעוד מדינות באזור יחד עם ידידנו האמריקנים".

נתניהו התייחס לפעולות ישראל מול איראן ואמר: "מי אמר שאנחנו לא תוקפים באיראן? אנחנו תוקפים באיראן".

על הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה אמר: "אנחנו לא רוצים מחלות ומוות של המונים כי זה יעצור את המלחמה. אנחנו נותנים סיוע מינימלי". 

על הטענות כי שר הביטחון יואב גלנט וצה"ל מודרו מסוגיית הכנסת התרופות לחטופים אמר: "לא היה מידור, הוא לא קיים. הכל שקרים ולא נכון. מידרתי את שר הביטחון? 4 ימים לפני העברת התרופות שלח ראש המוסד מתווה מפורט לעסקה ללשכת שר הביטחון ולאל"מ ניצן אלון שמייצג את צה"ל".

לדבריו," לא הסכמתי להכניס את התרופות ללא בידוק, מיד לקחתי אחריות ואני לא משנה את המדיניות הקבועה שלנו שאין משאית שנכנסת לעזה ללא בידוק. למה הצלב האדום הוא לא חלק? נשיאת הארגון סירבה אז עקפנו אותה באמצעות המתווך הקאטרי". 

ראש הממשלה נשאל האם יש טעויות שהיה רוצה לחלוק עם הציבור ואמר: "אין איש שחף מטעויות, גם לא אני. אני נלחם בחמאס, ואתם נלחמים בי באולפנים. כל אחד מבצע את התפקיד שלו". 

על המשפט המתנהל בעניינו אמר: "אין שום בעיה. עורכי הדין שלי מנהלים את המשפט".

ראש הממשלה נשאל גם על הקריאות לצאת לבחירות ואמר: "אתם רוצים בעיצומה של מלחמה ללכת לבחירות? בחירות זה חוסר אחריות, מי שמייחל לכך זה חמאס ואיראן ולא ניתן להם את זה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום