דיווח: היוזמה לשחרור חטופים והפסקת אש - כחלק משלום בין ישראל לסעודיה

מדינות ערביות העלו על השולחן יוזמה להפסקת אש ושחרור חטופים כחלק מתוכנית שתציע לישראל נורמליזציה עם סעודיה. בכירים ערביים שוחחו בעניין עם בכירים באירופה ובארה"ב

שלו שינברג | מדיני 18.1.2024 | 16:40

מוחמד בן סלמאן/בנימין נתניהו | צילום: משרד החוץ הסעודי/אורן בן חקון, פלאש 90

דיווח ב"פייננשל טיימס": מדינות ערביות מתונות יזמו הצעה חדשה שהן מקדמות להפסקת אש בעזה ושחרור חטופים, כחלק מתוכנית שתציע לישראל נורמליזציה עם סעודיה.

התמורות שתיתן ישראל במסגרת עסקה כזו הן צעדים דרמטיים ו"בלתי הפיכים" בעניין מדינה פלסטינית. בכירים ערביים שוחחו עם בכירים בארה"ב ובאירופה בניסיון לרתום אותם למהלך, שכחלק ממנו תינתן לפלסטינים חברות מלאה באו"ם.

גורם ערבי בכיר אמר כי הם מקווים להשיג אישורים מכל הצדדים לתוכנית זו תוך שבועות - ולהתניע אותה. הגורם הבכיר אמר: "הבעיה האמיתית היא שצריך לתת תקווה לפלסטינים, זה לא יכול להיות רק הטבות כלכליות או הסרת סמלי הכיבוש".

אתמול התייחס שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן בראיון להמשך המלחמה בעזה ולהשלכות שיש לה על היחסים בין ישראל וסעודיה, ואמר כי הממלכה עשויה להכיר בישראל, אם המשבר הפלסטיני ייפתר.

בהקשר הזה, שגריר ערב הסעודית בבריטניה אמר לפני שבוע ל-BBC כי סעודיה עדיין מעוניינת "באופן מוחלט" בנורמליזציה של היחסים עם ישראל, והזכיר הערות דומות של שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן ושל ראש הממשלה נתניהו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום